All inclusive - Dåligt eller Bra!
Vad har ni för erfarenhet av detta? Dela gärna med er!
Vad har ni för erfarenhet av detta? Dela gärna med er!
Skulle ALDRIG åka all inclusive - fy så tråkigt....
Den första all inclusive resan är nu bokad. Känns superbra, åker själv med barn och att om kvällarna gå omkring och söka matställe tillsammans med ett trött och hungrigt barn känns inte som någon höjdare. Och så känns det också superbra att veta att allt är betalt redan innan vi åker hemifrån. Att vi nu har valt all inclusive utesluter ju ändå inte att vi äter ute några mål om vi vill pröva på det.
Bra - skönare att inte behöva tänka på den biten, jättebra att det researrangörer har detta som tillval!
Bra - Annat (skriv gärna vad)
Jag har bara rest en gång med All Inclusive och tur var väl det för det fanns ingenting utanför hotellet Jag tyckte det var extremt smidigt och skönt på just den resan, jag åkte med min syster på en "slappar-resa" utan barn och för mig var det helt perfekt att bara kunna ligga i en solstol och vinka in drinkar
Om vi åker med barnen har vi planer på att åka med All Inclusive. Mest för att slippa stressen (som kan uppstå) över att inte hitta något bra ställe att äta mat på. Däremot beror det på vad för SORTS resa jag gör - när jag i tidiga 20-åren åkte ville jag verkligen inte binda mig till hotellet och några restauranger. Nu när jag åker kan jag tänka mig det om utbudet är BRA.
Jag tycker all inclusive är mycket bra. Man får gå till dukat bord och plocka till sig det man vill ha. Alla småutgifter som blir till en stor summa i slutändan som dricka och glass i obegränsad mängd försvinner helt. Dock går vi ändå ut och äter middag på restaurang på kvällen åtminstone hälften av dagarna. All inclusive blir ändå lönsamt. Särskilt som det kostar MYCKET mindre för dottern.
Jag svarade Dåligt - Trevligare att utforska matställen själva.
Har två AI-resor bakom mig och en framför mig . Visst det finns både positiva och negativa saker mer att resa AI. Och allt handlar ju om vad man vill ha. Vi i vår familj (även vår 3½ åriga dotter) tycker om att gå ut och äta på restauranger, tycker om att få välja en mysig restaurang, titta i en meny, bli serverade vid bordet och äta tillsammans.
AI känns mer som matbespisningen i skolan - matsalskänsla och saknar mysfaktor... Sen får man ju äta i omgångar; hittar man ett bord får en person sitta kvar och "vakta bordet" medans den andra går och tar. Känns mer som att man äter bara för att få det gjort inte för att få en trevlig upplevelse.
Så har vi upplevt det både när vi varit i Egypten och på Dominikanska Republiken.
Vi har dock åkt på de här resorna med inställningen att alla våra måltider behövs inte ätas på hotellet även om vi har AI, så flara utav kvällarna har vi varit i väg på andra restauranger.
Nu har vi bokat en resa med AI till Bulgarien i sommar och det oxå med de här förutsättningarna, bara för att vi har AI behöver vi inte vara fast på hotellet.
Varför vi valt AI-hotell fast vi inte gillar konceptet? Jo i de här fallen har de varit väldigt prisvänliga, jämfört med andra hotell utan måltider så har detta varit ett bra alternativ - vi lägger ju ändå pengar på mat och dryck på andra ställen.
Dagtid är det toppen! Massor av dricka och fri mat, mums!
Men kvällstid blir det förbannat trist att äta på samma ställe.
Nä, det låter trist.
Vi har varit på två all inclusive resor och tycker att det är så himla skönt att slippa leta någonstans att äta när alla är hungriga och griniga. Sen måste man ju inte äta på hotellet alla dagar om man inte vill (men vi har gjort det ändå). Jag tror att man tjänar på att välja ett lite dyrare resebolag tex Fritidsresor framför tex Detur. Iaf är det vår erfarehet :)
tyckte de var bra när vi var.. Vi kunde dricka drinkar å bärs hela dagarna utan å behöva tänka på kostnaden..
Så då hade man alltid grundat ordentligt innan clubbandet på nätterna :)
har man barn vet jag dock inte om de är bra eller dåligt :)
Superbra!
Har vart med våran dotter på det i Turkiet när hon va 3år. När det är varmt så är det svårt att få barnen å äta en hel måltid på en gång och då va det super att gå och plocka lite när som. Och om det va nåt hon inte gillade så prövade man bara något annat. Samtidigt får man chansen att smaka på lite inhemsk mat oxå, på restaurangerna är det bara pommes frites som alternativ - boring...
Hade valt det även utan barn, då det är smidigt och man behöver inte fundera, bara slappa och njuta ...
Har en All Inclusive resa bokad i augusti till Cypern, då med 2 barn. Dottern på 5år och sonen på 1år...
Bra när man åker med barn!
Vi har varit iväg tre ggr med vår son som nu är 4 år.
Det är grymt praktiskt när man har barn. När han var yngre så var det stora plusset att vi kunde gå och äta lunch med honom i vagnen och äta i lugn och ro, och sedan komma tillbaka och ge honom sin mat när han hade vaknat.
Inte heller behöver man vänta på maten utan alltid finns det något från buffén som är gott.
Att det alltid finns dryck, glass osv tillgängligt sparar som någon skrev, massor med pengar. Förmodligen ännu mer med äldre barn som kan gå och hämta själva.
Däremot skulle jag inte välja det på alla destinationer.
Vi åkte all inclusive till Egypten nu i mars när jag var gravid i v. 24-25. Vi höll på med storrenovering hemma och behövde komma bort och ladda batterierna, då var det helt perfekt! Ville man fanns det både utflykter och lätt att ta sig in till stan om man ville utforska lite, men vi var på hotellområdet hela veckan förutom en resa till Kairo som tog ett dygn. Det var lite svårt att slappna av i början av veckan, men i slutet bara njöt vi, ett vanligt fenomen enligt reseguiderna :) Om jag skulle åka utomlands för att uppleva saker, ha kul, festa eller åka runt hade jag inte valt all inclusive.
Ska åka på första All inclusive resan nu och ser sååå fram emot det!
Två kräsna barn och en hungerkänslig man som blir som ett barn om han inte får mat när han är hungrig!
Kan inte bli bättre semester! Slippa leta bra restauranger slippa vänta på maten och slippa läsa dessa menyer som ändå slutar med pizza eller hamburgare till kidzen...
Buffé here we come
Kicki
Vi har varit iväg på 2 all inclusive resor tidigare. Egypten och Mallorca. I Egypten var sonen knappt 1 år, men det fungerade hur bra som helst i restaurangen, plockade åt mig frukt och andra lättare saker för honom att äta. På Mallorca var han 1,5 år och det var perfekt även där. Både han och hans pappa är Väldigt matglada, så så fort de kände ett sug gick de iväg och hämtade mat och dryck:) Nu på torsdag åker vi på vår 3e all inclusive resa. Denna gången blir det Kreta och sonen är 3 år.. fortfarande lika matglad så det kommer passa oss perfekt, det svåraste kommer nog bli att hålla honom borta från glassbaren som finns precis vid barnpoolen:) Skönt att slippa tänka på att ha massa pengar med till poolen och stranden, och är man törstig/ hungrig så är det bara att ta för sig. Någon kväll/vecka går vi iväg på annan restaurang om det är lite tråkig mat på hotellet. Jag rekomenderar alla att åka på all inclusive, det man skall tänka på att inte välja 3 stjärniga hotell, för då är det ofta inte så bra. Utan man skall kolla så att det inte bara är frukort lunch och middag, utan även att de har matservering i ngn poolbar från kanske 10-18 med fri glass,dryck och te x hamburgare sandwich och andra lättare rätter.