• Anonym (Hjälp)

Sårspricka i underlivet

Jag har under en lång tid som en sårspricka precis upptill där blydläpparna delar sig. Det gör ont, kliar ibland. Har provat det mesta utan att det försvinner. Vad gör man?

• Svar på tråden Sårspricka i underlivet
  • Anonym (mia)

se till att hålla rent
    lufta
    testa inotyolsalva

• Anonym

rekomenderar eros woman pure glidmedel, den är jättebra till sprickor eller sår i underlivet! även det bästa glidmedlet som finns!! har köpt min på lustjakt.

• Anonym (Hjälp)
    Anonym (mia) skrev 2010-04-17 13:44:53 följande:
    se till att hålla rentlufta testa inotyolsalva
    Jag håller rent så gott det går men det är ju inte heller bra att vara för renlig, luftat har jag prövat men inte märkt någon som helst förbättring. Inotyol kan jag ju prova, tror det kommer svida satan, men är man desperat så.

Är inte torr heller så kan inte bero på det, så fort jag har sex så spricker det ju upp på nytt. Är ingen infektion heller det har jag kollat upp och testat Canesten utan framgång
  • jamila2000

testa zinkpasta finns att köpa på apoteket
    brukar använda det på sprickor i mungipan smörjer in när jag lägger mig så är det borta nästa dag

• sopes alva

zink o inotyol kanske hjälpt andra men när jag hade sprickor gjorde det saken ännu värre. satt lipandes på badrumsgolvet och kunde inte gö nått åt svedan och svullnaden. dessutom kändes det ofräscht me tjock gegga i underlivet som var svår att få bort.

ne jag har länge plågats av sprickor i underliver pga mycket flytningar som liksom luckrat upp underlivet. det enda som hjälpt är mandel olja eller oliv olja i rikliga mängder och luftiga byxor. när det varit som värst och svullnat så har jag suttit i tim tal me kalla handdukar pressat mot underlivet.

nuförtiden vet jag exakt vad jag måste göra för att avhjälpa svedan och smärtan men förr kunde jag få panik då jag är väldigt noggran med mitt underliv.

har någon nått mer super tips så skriv gärna för det kanske finns bättre metoder?
    lycka till!

• redneck girl

tvätta bara musen med olja.är du säker på att det inte är svamp?

• Ansi30

Jag fick rådet av min gyn att använda vitt vaselin... hjälper oss som har lättirriterade slemhinnor. Tycker absolut du ska prova... svider inte och gör att livet under känns "lugnt" och mjukt.

• Anonym

Det kan faktiskt vara eksem, eller början på... Jag hade det för ca: 10 år sen.
    Fick en salva som heter Pevisone mot det som hjälpte mkt bra.

• Mamma Tette

usch, jag vet precis hur det är! Provade allt! Dels fick jag sprickor där du säger, men jag var aldrig torr just där, samtidigt fick jag sveda och irritationer vid de inre blygdläpparna. Där hjälpte olja. Där du har problem hjälpte faktiskt vanligt barnpuder ( i o me att jag inte var torr) sen sov jag utan trosor i ett par veckor och hade aldrig jeans på dagarna. Till slut försvann det.  Men kan fortfarande få känningar. Använd inte tvål i underlivet. Kör stenhårt på olja...

Lycka till!!

• Anonym (&)

var hos gyn idag för exakt samma sak. fick en salva som heter "locobase" hoppas den hjälper. Jag har sen en tid tillbaka nästan renlightesmani, tvättar o tvättar, torkar o torkar, när jag har gjort nr två iaf...

Läkaren sa att jag inte var förr torr, men jag fick små sprickor endå... jaja kanske har med åldern att göra oxå.. 43 är jag nu

Alla råder att använda olja, visst, det mjukar ju upp, men man blir väl inte ren av det? Klart man kan ju tvätta sig med nån mild tvål o sen smörja in med olja...

• jonsson80

Har haft samma problem som du lider av, främst vid ägglossningstider. Min räddning blev Locobace repair, fantastiskt bra. Smörj flera ggr/dag o torka försiktigt med papperet efter toabesök, dutta dig torr.

Hoppas att det hjälper
    Ha det bra!

• Anonym

Alltså är det högst upp det spricker ? eller längst ner, alltså området mellan f*ttan och analen?

Svar på tråden Sårspricka i underlivet