• TheSunset

När vände ni era barn i bilen??

Jag e väldigt nyfiken på i vilken ålder, vikt och längd ni vände barnet framåt i bilen...

Undrar när det e vanligast att folk gör det.

Vissa växer ju fortare än andra och e större för sin ålder.
    Så det vore intressant och se hur olika det är. 

Min dotter e 3½ år sitter bakåtvänd, väger 13,5 kilo och är 94 cm lång..
    Så hon kommer få sitta bakåtvänd ett bra tag till.
    Hon är väldigt liten för sin ålder.

★ Hampus 990910 ★ Julia 061101 ★ Maxmillian 081124 ★ Bebis Bf Juli-10 ★
  • Svar på tråden När vände ni era barn i bilen??
  • Kina79

Stora tjejen var 5 år, ca 107 (tror jag) cm lång och vägde 21 kg

Lillan är 4, väger 15 och är 96 cm lång - hon sitter självklart bakåtvänd och kommer göra det ett bra tag till!!!!

• hammoleket79

Min äldsta var 5 år och ca 110 cm lång, 18-19 kg. Den yngre som är snart fem år, väger 17-18 kg och är 106 cm lång, sitter fortfarande bakvänd.

• TheSunset
    Kina79 skrev 2010-04-17 15:26:03 följande:
    Stora tjejen var 5 år, ca 107 (tror jag) cm lång och vägde 21 kgLillan är 4, väger 15 och är 96 cm lång - hon sitter självklart bakåtvänd och kommer göra det ett bra tag till!!!!
    Då har inte du heller en sån stor tjej med andra ord...
    hammoleket79 skrev 2010-04-17 15:32:38 följande:
    Min äldsta var 5 år och ca 110 cm lång, 18-19 kg. Den yngre som är snart fem år, väger 17-18 kg och är 106 cm lång, sitter fortfarande bakvänd.
    Skönt att se att folk inte vänder för tidigt... vet folk som satt sin 3½ åring på vanlig bälteskudde.
    Funderar lite på va man tänkte med då..{#lang_emotions_undecided}
    ★ Hampus 990910 ★ Julia 061101 ★ Maxmillian 081124 ★ Bebis Bf Juli-10 ★
  • FrkJenny

Sonen är fyra och en liten kille; bara drygt 104 cm och 16 kilo så han har gott om plats bakåtvänt. Vi har köpt bältesstol eftersom vi hittade den vi ville ha till toppenpris men den förvaras till sonen växer ur twowayen

• Cecese

Första barnet var 1,5 år. Jag visste inte bättre och på bvc sa dom att det viktigaste var att barnet satt fast. På den tiden var rekommendationen 3 år.

Med andra barnet läste jag på mera och hade tillgång till internet. Hon vändes vid 5 år 8 månader.

Tredje barnet är 3,5 år och kommer att sitta bakåtvänd minst 2 år till men helst längre. Minsta sonen vänds inte innan 5 år, helst inte 6 år.

Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och ♂ oktober -08
  • Teskedsmamman

Pga många barn och liten bil har våra killar vänts strax efter 4-årsdagen, däremot så har vi nu köpt buss så de två minsta kommer att få sitta bakåtvända tills de växt ur stolarna... vilket kommer ske kanske runt 6-årsdagen Jag har små barn...

3 killar & pojke v24 ☆ tesked.blogspot.com/ ☆ Virkaholic
  • MorMargit

Har också turen att ha små barn. Storebror vändes vid 5,5 år och lillasyster vid 7,5 års ålder. Yngsta barnet sitter bakåt fortfarande.

• Finesse

ts: Min dotter är lika stor som din.. men tyvärr bara 2 år.. jag hoppas innerligt att hon kommer att rymmas bakåtvänd tills hon blir 4-5 år.. men jag tror att vi måste satsa på en britax two-way för det.. för hi-wayen är ju inte alls lika stor.

Ebba 071228
  • Ledilnaan

Vände min son när han fyllde fyra, då var han 110 cm lång och vägde nästan 25 kg. Fanns plats kvar för honom att växa i stolen, men viktmässigt är den urvuxen.

Mina mindre barn, 2 år och 6 mån sitter fortfarande bakåtvända och kommer göra i många år till.

Svar på tråden När vände ni era barn i bilen??