• kittymi

ensammast :(

ja e ensamstående mamma till underbara cimon på 4 månader! helt underbart men små jobbigt! men ja känner mej ensammast i hela världen! hatar helgerna fredag lördag sitter ja ensam å tittar på tv å inte pratar me en själ å ja som före ja fick barn hade ett extremt socialt liv men varför försvinner varenda vän när man får barn? ja tycker detta är jätte jobbigt bara för ja fått barn kan man väl slänga iväg ett sms å fråga va man gör lr hur de är lr? nån mer än ja som känner såhär?

sanna

• Svar på tråden ensammast :(
  • mamma2kids

MMM vart så för mig oxå.
    Helgerna är inge vidare här heller.världens segaste dagar.
    men de blir bättre när barnen bli större.såkan man hitta på en massa kul.mina är 5 o 6.har fåttmånga nya kompisar just med barnens hjälp
    roligare att umgås med andra mammor.

• kittymi

me andra ord har ja bara 4½ år kvar tills ja kan få ett socialt liv igen å inte bara sitta ensam de lät ju positivt! lr inte

• Zenndie

får man fråga varför du är ensam med bebisen?

• kittymi

för pappan vill inte ha honom!

• lovelis

Försök skaffa nya vänner som har barn i samma ålder som dig. Då kan man ta med sig barnet och ungås..

• Licens To Kiss

Var bor du?

Älskar mina barn! Dotter född 2001-10-21 och Son född 2010-01-30
  • kakan111

här är en som känner likadant.. Dagarna på helgerna går men kvällarna är ass tråkigt... Jag tycker Söndagar e bäst, för då är det snart måndag

• Mirakelkur

Visst är det ensamt! Jag anser mig vara en vuxen, mogen och tämligen glad tjej. Reste mycket och bodde även utomlands innan jag fick barn, umgicks nästan alltid med folk och tränade/dansade mkt. Min dotter träffar nu sin biologiska  pappa, vilket i bästa fall är varannan helg (så länge det nu fungerar). Det innebär att övrig tid i månaden, dvs 26-27 kvällar sitter jag allt som oftast ensam. Inte för att mina vänner har övergett mig för att jag fått barn utan för att de kanske helt enkelt är i en annan fas i livet eller har egna barn och partner som de måste/vill vara hemma med på kvällen. Detta var en av anledningarna till att jag ville vara säker på att den man jag skaffade barn med skulle finnas där, dvs vi hade känt varann ett tag, varit gifta ett par år, jag hade rest och gjort mkt av det jag ville göra innan jag stadgade mig, hade en stabil ekonomisk tillvaro.....Så vad gör man, visst träffar jag andra människor med/utan barn på dagarna och hittar på diverse aktiviteter men känner mig hemskt ensam på kvällarna. Jag vill nu börja resa igen, men det känns återigen inte så lockande att resa och så sitta ensam from kl 19.30 på kvällen i ett hotellrum/lght. Förslag någon?

• jason
    Mirakelkur skrev 2010-04-25 22:34:40 följande:
    Visst är det ensamt! Jag anser mig vara en vuxen, mogen och tämligen glad tjej. Reste mycket och bodde även utomlands innan jag fick barn, umgicks nästan alltid med folk och tränade/dansade mkt. Min dotter träffar nu sin biologiska  pappa, vilket i bästa fall är varannan helg (så länge det nu fungerar). Det innebär att övrig tid i månaden, dvs 26-27 kvällar sitter jag allt som oftast ensam. Inte för att mina vänner har övergett mig för att jag fått barn utan för att de kanske helt enkelt är i en annan fas i livet eller har egna barn och partner som de måste/vill vara hemma med på kvällen. Detta var en av anledningarna till att jag ville vara säker på att den man jag skaffade barn med skulle finnas där, dvs vi hade känt varann ett tag, varit gifta ett par år, jag hade rest och gjort mkt av det jag ville göra innan jag stadgade mig, hade en stabil ekonomisk tillvaro.....Så vad gör man, visst träffar jag andra människor med/utan barn på dagarna och hittar på diverse aktiviteter men känner mig hemskt ensam på kvällarna. Jag vill nu börja resa igen, men det känns återigen inte så lockande att resa och så sitta ensam from kl 19.30 på kvällen i ett hotellrum/lght. Förslag någon?
    Hitta en annan ensam mamma att resa med!
  • HippYgirl

gå till öppnaförskolan och träffa andra mammor. så gjorde jag! :)

• kittymi

dom flesta av mina vänner har barn! vi umgås på dagarna men de e kvällen ja tänker på

Svar på tråden ensammast :(