• Anonym

mens mitt i p-piller kartan!

Jag äter p-pillret mercilon, och har gjort det i kanske 1-2 år. Det har funkat bra! Men nu är jag på dag 7 i kartan, och får mens! Hur kommer det säg? Detta hände för två månader sen också, men då hade jag missat massa piller så det var inte så konstigt.. Men varför blir det såhär? Har inte missat något piller nu. Jag hoppade över mensen, men det händer att jag gör ibland (inte ofta) men det brukar ju aldrig bli såhär.. Mensen är inte sådär röd som du brukar vara, utan mer brun, som den kan vara i slutet på en menstration. Vanligen när jag får min mens så får jag den på morgonen, så har det alltid varit, nu fick jag den på eftermiddagen. Men vad tror ni det kan vara? Ska ta kontakt med BM på måndag för jag blir riktigt orolig faktiskt. Men tänkte om ni hade några ideér på vad det kan vara..

• Svar på tråden mens mitt i p-piller kartan!
  • Babymammy

Hej!

Precis samma sak med mig.. Det brukar aldrig hända men nu har jag blödit i
    7 dagar fast jag igentligen inte ska ha mens förens om 1 ½ vecka :-/
    Det började med mörkt blod , sedan som vanlig mens blod & igen tillbax
    till mörkt blod. Det sägs vara normalt med mellan blödningar som det kallas..
    Speciellt om man har hoppat över en mens , vilket jag också gjort.
    Men att blöda i 7 dagar känns inte så himla rätt. Ska själv ringa Gyn på
    måndag för säkerhetens skull!

Lycka till!

• Anonym
    Babymammy skrev 2010-04-17 16:56:59 följande:
    Hej! Precis samma sak med mig.. Det brukar aldrig hända men nu har jag blödit i 7 dagar fast jag igentligen inte ska ha mens förens om 1 ½ vecka :-/ Det började med mörkt blod , sedan som vanlig mens blod & igen tillbax till mörkt blod. Det sägs vara normalt med mellan blödningar som det kallas.. Speciellt om man har hoppat över en mens , vilket jag också gjort. Men att blöda i 7 dagar känns inte så himla rätt. Ska själv ringa Gyn på måndag för säkerhetens skull! Lycka till!
    Usch vad jobbigt : / jo jag har också hört om mellanblödningar, men jag har aldrig någonsin haft det, och det brukar väl inte vara så mycket isåfall? Hoppas dom har någon bra förklaring till dig!
  • Babymammy

Aldrig heller haft det tidigare.. Just därför man blir lite orolig

Kanske bara någon hormonrubbning?

Man tycker ju att eftersom det kallas "mellanblödning" ska det bara vara
    litegrann. Inte hålla på i flera dagar.
    Hoppas du inte behöver ha det lika länge som jag.

• Ninja05

Kan bli så när man skjuter på mensen.. Gansk vanligt..

• Anonym

Usch, nej hoppas att jag inte ska ha det här länge, inte kul! Jag vet att det kan vara vanligt, men jag har ju aldrig någonsin haft det förr, och jag har ätit p-piller sammanlagt i 5 år, och jag har hoppat över mensen många många gånger utan att detta har hänt.. Så varför nu helt plöstsligt?

Svar på tråden mens mitt i p-piller kartan!