• Anonym (Galen av klåda!)

Klåda och sår efter intimrakning?

Jag helrakade mig för några dagar sen, och när det började bli stubb så kliade det något fruktansvärt! Jag har kliat och kliat och nu är jag svullen, röd och det känns som om jag skulle ha kliat bort översta hudlagret nästan. Det är inget öppet sår men det känns att det är sönderkliat. Det är både på yttre blygdläppen, och inre, men bara på ena sidan.

Har någon av er varit med om detta förut? Innan jag rakade hade jag inte rakat mig på väldigt länge.

• Svar på tråden Klåda och sår efter intimrakning?
  • Anonym (jag)

Oja händer nog många att man får det så. Men jag har börjat köpa en produkt från rfsu som finns på apoteket som man kan ta precis efter rakning och det hjälper faktiskt bra.

Om du redan har fått massa såna utslag så smörj med mjukgörande eller idominsalva tex.

• Anonym (naturlig)

Det är vansinne att raka sig på intimställen, ja under armarna må det väl vara hänt. Det blir ofta infektioner och svamp vid rakning. Håret fyller ju en funktion. Vissa får svåra bölder som varar och allvarliga infektioner kan sprida sig!

Anonym (naturlig) skrev 2010-04-17 20:57:49 följande:
    Det är vansinne att raka sig på intimställen, ja under armarna må det väl vara hänt. Det blir ofta infektioner och svamp vid rakning. Håret fyller ju en funktion. Vissa får svåra bölder som varar och allvarliga infektioner kan sprida sig!
    Jaja, tack. Men nu ville jag inte ha någon föreläsning. Jag är medveten om att man inte "ska" göra det. Men det är mycket man inte ska göra. Jag ville bara veta om det är fler som varit med om detta.
  • Anonym (naturlig)
    Anonym (Galen av klåda!) skrev 2010-04-17 21:02:07 följande:
    Jaja, tack. Men nu ville jag inte ha någon föreläsning. Jag är medveten om att man inte "ska" göra det. Men det är mycket man inte ska göra. Jag ville bara veta om det är fler som varit med om detta.
    Om du behöver gå till läkare. Det kan ju vara så att du fått en infektion. Vill inte ge dig några pekpinnar, men man skall vara rädd om sig!
  • Anonym

Jag helrakar alltid och har alltid haft det problem du beskriver men nu har det äntligen kommit en räddning, intimrakaftershave från rfsu! Finns på apoteket och är GULD värd, inga röda prickar, klåda eller nåt! Finns rakgel för intimrakning där också men den har jag inte provat! Köp aftershave gelen så blir du av m klådan!

• Gunsan75

Fungerar bra med alkogel också eller handsprit och billigare:)

• Anonym (jag)
    Anonym skrev 2010-04-17 21:22:37 följande:
    Jag helrakar alltid och har alltid haft det problem du beskriver men nu har det äntligen kommit en räddning, intimrakaftershave från rfsu! Finns på apoteket och är GULD värd, inga röda prickar, klåda eller nåt! Finns rakgel för intimrakning där också men den har jag inte provat! Köp aftershave gelen så blir du av m klådan!
    har redan tipsat om den ;) kanonens bra!
  • Anonym (jag)
    Gunsan75 skrev 2010-04-17 21:45:19 följande:
    aaaj handsprit..!!!??? nehe du tack det skippar jag :D

Woosh, handsprit låter som att det skulle göra vansinnigt ont :D Men det kanske man ska prova på "såret" nu, för att ta bort bakterier. Eller ja, alsolsprit. Tack för alla tips!

• Gunsan75

Alltså jag menar direkt efter rakning, själv tycker jag inte det svider nämnvärt och man sliooer klådan efteråt och dessa röda prickar.

• ElmaJ
    Gunsan75 skrev 2010-04-17 21:45:19 följande:
    Jupp, bästa som finns efter att man har rakat sig.
    (för att ta bort klådan så att du inte kliar sönder dig så ta på lite bedövningssalva xylokain (eller hur det nu stavas))
  • Anonym (oops)

Hoppas för er skulle att inte alla dessa produkter ger cancer. Det finns ju till och med studier som säger att deo ger cancer för att det är i armhålan.

(jag var tvungen att moralisera lite jag också)

• Anonym (Man dör av livet)
    Anonym (oops) skrev 2010-04-18 09:54:27 följande:
    Hoppas för er skulle att inte alla dessa produkter ger cancer. Det finns ju till och med studier som säger att deo ger cancer för att det är i armhålan. (jag var tvungen att moralisera lite jag också)
    Vet du?! Man får cancer av att andas luft också...
    *orka*
    Så du använder inte tvål, shampoo, balsam, margarin, fonder, kläder, lakan, tvättmedel osv... ???
    Man får cancer av ALLT...
  • FruT81

Tar mannens aftershave...funkar jättebra med.....visst luktar ju lite man en kort stund efter *ler*

• Anonym (oops)
    Anonym (Man dör av livet) skrev 2010-04-18 10:29:23 följande:
    Vet du?! Man får cancer av att andas luft också...*orka*Så du använder inte tvål, shampoo, balsam, margarin, fonder, kläder, lakan, tvättmedel osv... ??? Man får cancer av ALLT...
    Hihi, jag visste att nån skulle reagera!!!! Nä margarin är ju äckligt!! Men ta sprit i underlivet gör jag då inte. Tror det förstör floran. Tycker nog ändå det är ett I-landsproblem, bättre att sluta raka om man inte klarar det liksom. Hade jag fått utslag av deon eller liknande skulle jag ju direkt sluta använda den, eller om jag var allergisk mot nån mat. Tror de flesta skulle det, men raka det kan man inte sluta med.

Det är väl klart att man kan sluta. Men dom flesta anser det vara fräschare att ansa eller helraka. Själv brukar jag faktiskt bara ansa bikinilinjen och så, men just den här gången kände jag för att testa nåt nytt och eftersom huden där är känslig och dessutom ovan så blev det ju klåda. Det är ju samma sak första gången man rakar benen, eller under armarna.

Och jag måste nog hålla med om att ALLT kan ge dig cancer, Aftonbladet och Expressen kommer ju dagligen med nya rön om att det här och det här kan ge dig cancer. Dessutom ser jag inte riktigt varför man skulle få cancer av alkogel på underlivet, om man inte får det genom att ha det på händerna. Att det skulle kunna störa bakteriefloran däremot, det tror jag är en risk man kan ta - ja. Skulle man oroa sig för cancer hela tiden skulle man ju få lov att sitta isolerad i en liten bubbla. Och då skulle du få andra spännande sjukdomar istället. Så..

• Egen företagare

Hej

Jag förstår ditt problem.

Jag har precis startat ett företag och min produkt är snart ute på marknaden, men den säljer redan nu till privatpersoner med bara goda referenser.

Det är ett puder man blandar med vatten och jag garanterar att du kommer bli toppennöjd. Jag garanterar att allt hår försvinner och du inte får några som helst rodnader/finnar/mm mm.

Det tar endast 5 minuter för dig och du slipper känna dig förlägen över att visa ditt allra heligaste för någon okänd.

Så ni i tråden jag bjuder de första 5 personerna på ett gratisprov. Blir ni sen lika nöjda som mina andra kunder så kan ni beställa av mig samt rekommendera till vänner och bekanter.

Maila mig på : order@eazyoff.se. Först till kvarn!!! 

• Shavesafe

Upplever du obehag vid rakning i form av irriterad hud, rakfinnar och inåtväxande hår? Då är ShaveSafe räddningen!

ShaveSafe är det första revolutionerande rakskummet och tar bort bakterier från hud och hyvel. Den är helt fri från parabener, parfym/doft och färgämnen. Produkten kan användas vid rakning, vaxning och i samband med permanent hårborttagning. Fungerar lika bra till män som till kvinnor och kan användas över hela kroppen!

http://www.medasta.se/p/Shavesafe/

Svar på tråden Klåda och sår efter intimrakning?