Ni som inte tror på övernaturliga fenomen, tex "varsel" - hur förklarar ni detta?
Har precis sett en övernaturlig film med bortföranden osv med maken. Vi började då prata om vad vi tror om övernaturliga fenomen, andar och "spöken" osv.
Jag har varit med om några saker som gör att jag är övertygad om att det finns övernaturliga saker som inte går att förklara.
1) Första helgen: Jag börjar känna av en närvaro i vardagsrummet hemma (17 år och passade mina småsyskon som sov vid tillfället). Den växer sig starkare och jag kan inte få bort tankarna på att någon sitter i andra sidan av hörnsoffan. Berättar för mamma om vad jag känner då hon ringer för att kolla läget.
Andra helgen: Det börjar kännas väldigt obehagligt att ha persiennerna nerdragna för nån iaktar mig ju. Känner ännu mer av närvaron och är rädd. Berättar även nu för mamma och hon börjar bli orolig för mig, som aldrig sagt nåt sånt här innan.
Tredje helgen: Jag är livrädd!! Jag sitter som paralyserad i vardagsrummet och vågar knappt gå på toaletten. Gör det tillslut ändå, men vågar knappt öppna dörren för att gå ut från badrummet, för jag känner så starkt att någon är utanför dörren. Gråter och ringer mamma, som vid det här laget är så orolig för mig att hon pratar med min pappa om det.
Dagen efter: Pappa dör extremt hastigt i vårt hem och efter det har jag aldrig känt det igen.
2) Cyklade på väg hem, nån månad efter att pappa dött. Kommer närmare en korsning när jag hör någon ropa i panik (hör det inne i huvudet) "Cykla över på andra sidan!! Cykla över på andra sidan!!". Lyssnar till detta och cyklar över. När jag kommer så pass långt fram att jag är precis vid korsningen kommer en bil i väldigt hög fart, struntar i stopp-skylten och svänger väldigt nära kanten när han svänger. Hade jag inte cyklat över på andra sidan hade han träffat mig och inte hunnit se mig.
3) För något år sen. Jag börjar plötsligt gråta och tänka på min mormor och morfar och vad jag skulle göra utan dem. Ringer dagen efter och får då veta att mrofar dagen innan fått ett strokeanfall och ligger på sjukhuset.
Maken försöker få det till att det bara är tillfälligheter. Jag menar att det är något övernaturligt över det. Vad tror ni?