• StinaGul

Ika i rutan

Kommer ni ihåg Ika i rutan sen ni var små? Jag gör det tyvärr. Jag var livrädd för henne. 
    Kollade på några klipp nu på youtube och jag tycker fortfarande hon är riktigt läskig. Jag bara ryser när jag ser det. så min fryga lyder: Är det bara jag som var rädd för Ika i rutan när jag var liten och som inte förstod hennes "humor" eller tyckte ni det var bra?

• Svar på tråden Ika i rutan
  • SR87

Nej, jag tyckte hon var sjukt läskig! Måste också kolla lite på youtube nu! :p Hoppas jag inte blir riktigt lika rädd fortfarande!

• SR87

Kollade på ett klipp nu.. det var inte så läskigt, men INTROT däremot känns fortfarande inte helt okej! Musiken i kombination med de klipp som visas :S

• Pepisson

Nej,jag tyckte inte om Ika, hon var läskig.

• Silencefg

Jag var inte heller så förtjust i henne. Men en annan serie som jag var absolut skräckslagen över var Skrotnisse. Hjälp, vilka hemska barndomsminnen.

• BillyX

Skrotnisse var värre ja. Ika var bara cool :)

• Silencefg

Måste bara lägga till, sorry att det är OT... men vad 17 rökte skaparna till detta?

Dom gör en krokan vars deg påminner rätt mycket om en stor...?!

• Mamaiia

Ika var väl halvcreepy..

Det som däremot har skadat mig för livet var "RÄDDA JOPPE - DÖD ELLER LEVANDE!" och vissa avsnitt av "Joelbitar".

{#lang_emotions_yell}

♥ ♀ född 2oo9-12-o8 ♥ Jag har den finaste titel en människa kan få - Mamma.
  • grodängel
    Maaaaa skrev 2010-04-18 02:44:05 följande:
    Ika var väl halvcreepy..Det som däremot har skadat mig för livet var "RÄDDA JOPPE - DÖD ELLER LEVANDE!" och vissa avsnitt av "Joelbitar".
    ja usch stackars lilla joppe det mins jag allt fy bubblan, jag älskade ika i rutan :O)
    Jag skrotnisse var läskigt men bra ändå..
  • mamlan

Ika var skoj hon, och Åke han var ju bäst

• linas fina

Fick en obehagskänsla varje gång jag såg programmet, och låten är riktigt creepy. Och skrotnisse är också läskig. Skulle inte våga titta på det ensam än idag.

• Superbia

Har för mig att jag tyckte att det var bra, men jag gillade inte hennes dialekt. Nu i efterhand hade jag fått för mig att hon bröt på finska, så jag fick kolla upp detta och det visade sig ju vara något annat, haha! Riktigt bra intro också

Morten & Vidar 091029
  • Maluttan

Jag älskade, och gör fortfarande, Ika! Skelettdansen var ju bäst! Gillade också när hon var utklädd till doktor och berättade knäppa historier. Musiken, dialekten, ja allt i detta underbara barnpogram är ju tvärbra!

• mamlan
    Maluttan skrev 2010-04-22 20:08:35 följande:
    Jag älskade, och gör fortfarande, Ika! Skelettdansen var ju bäst! Gillade också när hon var utklädd till doktor och berättade knäppa historier. Musiken, dialekten, ja allt i detta underbara barnpogram är ju tvärbra!
    och hon var ju sjuuukt bra som katten findus i pettson och findus julkalender.
  • Emmyjane

Apro på konstiga barnprogram minns ni, Vilse i pannkakan? Min son älskar den jag ids inte se det, tycker den är larvig.

Svar på tråden Ika i rutan