• sarsparis

Styrpinne till trehjuling? Går det verkligen inte att hitta??

Är ute efter en styrpinne till sonens 3 hjuling, men det verkar vara smått omöjligt. har varit på 2 cykelaffärer i Göteborg och alla har säljare och stirrat konstigt på mig och  undrat varför jag vill ha det till en 3 hjuling? Ja, för att det ska gå lättare för min son att lära sig att cykla på den när man kan putta på lite fart och för att jag inte ska få ryggskott kanske......Ingen pinne passar.....nån som hittat en pinne som passar en helt normal 3 hjuling? Biltemas passar inte inte den på Ica Maxi heller eller de 2 cykelaffärer jag varit innei.

• Svar på tråden Styrpinne till trehjuling? Går det verkligen inte att hitta??
  • Matanza

Har du kollat i Leksaksaffärer som säljer trehjulingar?

Vi köpte dotterns trehjuling i en leksaksaffär men då följde det med en pinne....
    Kanske att de säljs separat oxå...

• ElmaJ

Funkar inte en pinne som är till trädgårdsredskap?
    Två slangklämmor och tada, en styrpinne! :D

• sarsparis
    ElmaJ skrev 2010-04-18 09:20:25 följande:
    Funkar inte en pinne som är till trädgårdsredskap?Två slangklämmor och tada, en styrpinne! :D
    Vi har funderat på det faktiskt men inte kommit fram till hur man ska fästa den, men slangklämmor sa du.....ska absolut kollas upp......
  • ElmaJ

Slangklämmor, hemmafixarens bästa vän! ;o)
    Finns i massor av storlekar, tom på Maxi om det skulle vara panik!

• sarsparis
    ElmaJ skrev 2010-04-18 09:34:15 följande:
    Slangklämmor, hemmafixarens bästa vän! ;o) Finns i massor av storlekar, tom på Maxi om det skulle vara panik!
    På Maxi? Perfekt, bor granne med Maxi nästan.....hade ingen aning om hur slangklämmor såg ut förrän jag googlade på det. får nog bli det och en pinne av nåt slag säkert billigare också :) Tack för tipset!!!
  • mammaNena

vi köpte en sån pinne på en vanlig cykelaffär i varberg. det va en multi, med "snabb koppling" om man vill ha den där eller knäppa av den.

• ElmaJ

Vassego! Skruvas ut och ihop med en skruvmejsel, går att öppna helt och sen stänga, lite meck om man inte är van, men rätt lätt när man fått in tricket.
    Pinnen till skurborsen (om du har en i trä) funkr finfin, annars rundstavar eller liknande, det har de säkert på Maxi också kom jag på!
    Iväg och shoppa!
    Ha en skön cykelvår! :D

• Februarii

Ursäkta, lite ot, men heter det styrpinne? Försöker hitta på Biltemas hemsida till dotterns cykel men nada, någon som kan guida?

Svar på tråden Styrpinne till trehjuling? Går det verkligen inte att hitta??