• Saknar

har smala höfter betydelse för förlossningen?

Hej!

Jag bara undrar om man kan se utanpå om man är för smal om höfterna för att kunna föda?
    Jag är smal som bara den! är 84 cm... är det lite?
    ..
    Mvh Orolig för allt....

• Svar på tråden har smala höfter betydelse för förlossningen?
  • jojjo113

Känner många med supersmala höfter som fött barn
    Det är inte bredden på höften utvändigt som avgör, utan innermåttet på bäckenet... Man kan ha breda höfter men ändå trångt och tvärtom....

• amelieåsofie

Det är inte alls säkert att du är smal i bäckenhålan för det har jag hört... Man kan vara bred om höfterna , men ha en trång bäckenhåla och tvärtom! Men jag är ju ingen expert, så fråga din bm....kram

• Pingla med en åsikt

det finns inga belägg för att det skulle spela någon roll alls!
    Jag har en kompis som är liten som sjutton och väger knappt 50 kilo, hon har fött tre barn i en rasande fart och utan problem. Jag däremot som är bredhöftad hade ett helvete....
    Sen FINNS det ju såklart de som har för liten _bäcken_ för att föda barn, men det har inget att göra med "utsidans" höftmått.
    Prata med din BM, men det är nog inga problem!

• Pingla med en åsikt

oj! Vi var tre stycken som svarade i samma minut =)

• Saknar

Så det kan alltså gå att föda vaginalt för mig..

• jojjo113

Som sagt det är inte bredden på höften som avgör... Jaghar inte mycket större höfter och jag har inte haft problem att föda.. Har inte ens tänkt att det skulle kunna vara ett problem

Det är som sagt inne i bäckenbenet som det kan vara trångt och enda sättet att se det är att göra en röntgen, inte mäta yttermåttet...

SÅ du behöver inte oroa dig

Svar på tråden har smala höfter betydelse för förlossningen?