• dorsia

Mallorca i början av Juni, erfarenheter?

Vi har bokat en resa till Alcudia i början av Juni.  Är det någon som har varit där då? Hur varmt är det?

När jag läser på diverse olika hemsidor står det allt ifrån 21-25. Men när jag tittar på  hur vädret ska vara nu i april så verkar det vara mycket kyligare nu än vad det brukar vara.
    Börjar bli lite nervös för att vi inte kommer få någon sol alls {#lang_emotions_embarassed}

• Svar på tråden Mallorca i början av Juni, erfarenheter?
  • Bluemint

För två år sen var vi på Mallorca den första veckan i juni. Vi var i Cala Ratjada som ligger på samma sida som Alcudia. När solen sken kunde man ligga vid poolen utan problem, men vi hade ett par dagar då det blev molnigt och det kom nån skur. Då var det rätt skönt att ha ett par långbyxor och en tröja. Även på kvällarna var det lite svalare och skönt med en långärmad tröja och strumpor. Jag är ledsen att behöva säga att havet var riktigt kallt att bada i. Nu är jag lite av en badkruka, men det var inte många som låg i och plaskade utan det blev mest snabba dopp. Däremot var det varmt och skönt att ligga på stranden i solen. Så bara solen visar sig (och det gjorde den med majoritet när vi var där) så är det fritt fram med shorts och linne. Hoppas ni får en mysig semester!

• dorsia

Tack för ditt svar!
    Ja det känns lite som ett lotteri havet blir det kanske inte så mycket att man badar i då.. får hoppas att poolen är lite varmare!

• 06 Pyret

Hej

dorsia: Vi ska också åka till Alcudia, vi åker 29 maj, så vi kommer vara där första veckan i Juni. Hoppas verkligen på att solen skiner :)
    När ska ni åka??
  • dorsia
    06 Pyret skrev 2010-04-18 20:25:22 följande:
    Hej dorsia: Vi ska också åka till Alcudia, vi åker 29 maj, så vi kommer vara där första veckan i Juni. Hoppas verkligen på att solen skiner :) När ska ni åka??
    Okej, vad skoj! vi åker den 8e juni!
  • Mini2006

Vi åker oxå den 29 maj!

Var där för två år sedan och då hade vi riktig otur med vädret;bara två soldagar på hela veckan! Det var tydligen en ovanligt dålig period och jag hoppas verkligen att vi får det bättre den här gången!

Mamma till underbara Isabelle & Oscar
  • 06 Pyret

Mini2006: Vilket resebolag åker ni med och vart ska ni bo??

Jag håller verkligen tummarna för att det kommer vara soligt o varmt :)
    // Jessica
  • Mini2006

Vi åker med Ving och ska bo på Viva Tropic,samma hotell som för två år sedan

Vilka åker ni med och vart ska ni bo? Åker ni från Landvetter?

• dorsia

Vi får väl hoppas på att vi allihop kommer iväg med tanke på askmolnet som ligger kvar än...
    det hinner ju säkert försvinna tills vi åker, men tänk om den andra vulkan får ett utbrott, då sker ju samma procedur igen.
    lite nervöst!

• Mini2006

Äsch det ordnar sig nog! Det är ju en dryg månad kvar.

Svar på tråden Mallorca i början av Juni, erfarenheter?