BabyBlue75 skrev 2010-04-18 13:42:41 följande:
Jag gjorde ett sådant, oxå i Kalmar.Det var inget vaginalt UL utan ett "riktigt" Vi fick bilder på pyret. Jag har för mig att de utgick från senaste mens då, det var senare på rutinultraljudet i v 18(ca) som de gav oss ett nytt BF utifrån UL. För oss var det allra viktigaste att se att det var en bebis därinne o inte bara tomt. Gör man kubtest o nupp så ser de en del fel - men långt ifrån alla. Jag antar att du fått samma erbjudande med "nupp-skola" så då tar de ej o ger en resultatet - dock säger de nog till om de ser ngt fel iallafall.Ett litet tips med välfylld blåsa - jag var så kissnödig så jag fick ont i ryggen när jag låg på britsen- så var inte FÖR kissnödig. Fråga gärna om du undrar ngt mer. Jag gjorde mitt 4e UL i förgår nu i samma graviditet.
Okej spännande att det är "vanligt" UL.. jag har tidigare bara gjort VUL..
Jag och sambon har genomgått ivf och blivid gravid på det viset. Så dem räknar ju inte från senaste mens då utan dagen man var på återförande :)
Jag undrar varför du har gjort 4 UL? Trodde man bara gjorde två.. eller är det nån spec orsak för din del kanske?
Av min BM fick jag ett papper där det står lite om NUPP... men när jag ringde och bokade tid för ultaljudet så sa dem att det inte var NUPP för dem är ännu inte certifikerade för den mätmetoden (står även på det pappret jag fick av BM).
Men det står också som du säger att dem säger till om det är något som ser "fel" ut.
Vad är det där med NUPP skola som du skriver om?