• juliiii

Kan en graviditet kännas som magkatarr?

Jag undrar om en graviditet kan kännas som magkatarr i början? Jag har molvärk i magen som magkatarr men jag går på omperazol så de kan ju inte vara det? eller? Lite hjälp tack :D

• Svar på tråden Kan en graviditet kännas som magkatarr?
  • Finis

Magkatarr känns ju i övre delen av magen och graviditet i nedre...

• juliiii
    Lilysmamma skrev 2010-04-18 17:01:24 följande:
    Ja men visst är de märkligt om man får magkatarr igen trots man går på en kur tabletter mot katarr.. Jag har liksom inte knaprat i mig chilipulver :)
  • juliiii

Hoppas vi får svar, jag kan inte hitta något på nätet om att de kan kännas desamma

• annikapannika1
    Lilysmamma skrev 2010-04-18 17:01:24 följande:
    Själv har jag ont på båda ställena och har haft in snart en vecka...
  • juliiii
    annikapannika1 skrev 2010-04-18 17:14:52 följande:
    Själv har jag ont på båda ställena och har haft in snart en vecka...
    Mitt börja igår och jag har ont i nedre och övre delen precis som du. Har ni försökt få barn länge?
  • Yena2

Jag trodde jag hade magkatarr med sug i magen och illamående så som jag brukar få. Beställde tid på VC för att få nya tabletter. Fick tid samma dag. Något fick mig ändå att tänka om. Knatade till apoteket och köpte ett test. Det vara bara att avboka VC-besöket på en gång! Så ja! Graviditet kan kännas som magkatarr! Jag var redan i v 7. Och nu har jag en dotter som är 3,5 år

• Sara K

Jag har känt det som av "magkatarr" i början av båda mina graviditeter! (+ mensvärk)

• CarlHerman

Jag kände också samma sug i magen och lätta illamående som vid magkatarr i början av graviditeten

• juliiii

Det är riktigt jobbigt eftersom min medicin inte hjälper, får väl se vad som händer då :)

• annikapannika1
    juliiii skrev 2010-04-18 17:17:26 följande:
    Mitt börja igår och jag har ont i nedre och övre delen precis som du. Har ni försökt få barn länge?
    I 1½ år ungefär.

Håller tummarna för oss båda nu då. :)
  • juliiii
    annikapannika1 skrev 2010-04-18 18:36:58 följande:
    I 1½ år ungefär. Håller tummarna för oss båda nu då. :)
    Ja samma här, när har du bim?
  • MalinLindh

När jag väntade min son, sökte jag på VC för kraftig magkatarr,, efter lite prover kom läkaren tillbaka och sa, Malin du ha inte magkatarr du är gravid. Då sa jag nej det är jag inte jag har magkatarr,, haha jag va graviid =)

Väntar mitt 4:e barn, bf 21 november 2010 :D
  • annikapannika1
    juliiii skrev 2010-04-18 18:49:04 följande:
    Ja samma här, när har du bim?
    Jag lyckades inte få till nått ägglossningstest som visade utslag trots 2 veckors testande. Så jag vet inte. Trodde inte jag haft ägglossning alls, vilket kanske stämmer och jag inte är gravid.
    Men hade sista mensen 7 mars, och negativt test igår morse.

Fattar ingenting...
  • juliiii
    annikapannika1 skrev 2010-04-18 18:52:56 följande:
    När har du BIM?
    Jag har bim den 30, min förra mens var nu den 4 april, den var inte som den brukar men de tycker man ju hela tiden *suck* Jag vet inte när jag har ägglossning för den kommer vid olika tillfällen varje månad så nu har jag bestämt mig för att ta allt som de kommer. Men de låter ju nästan som om du är gravid med tanke på att du inte fått din mens än. Håller tummarna för din skull
  • Quirall
    juliiii skrev 2010-04-18 17:04:50 följande:
    Ja men visst är de märkligt om man får magkatarr igen trots man går på en kur tabletter mot katarr.. Jag har liksom inte knaprat i mig chilipulver :)
    Tycker inte det är så konstigt, när jag har mina magkatarr-anfall hjälper sällan omeprazol, får äta den längre än vad det står och dessutom kombinera med andra tabletter samtidigt...
Svar på tråden Kan en graviditet kännas som magkatarr?