• Svinto

Någon som nyligen adopterat från Korea?

Ja, jag är tjatig men jag måste få veta...

Någon som nyligen kommit hem med barn från Syd Korea?
    Hur länge väntade ni på BB? Och senare även RB?
    I kommande vecka har vi väntat 9 veckor på BB. Har innan hört att snitttiden på BB är 11 veckor. Någon som vet annat eller kan bekräfta?
    Tycker alltid allting skjuts framåt. Innan trodde man att man skulle få barn i början på året, sen våren, sommaren, hösten..... Mitt senaste hopp är att få BB i maj-juni och resa i slutet på sommaren. 
    Suck, vi har ju väntat i 2,5 år på detta barn...{#lang_emotions_heart}
  • Svar på tråden Någon som nyligen adopterat från Korea?
  • Hej och Hopp

Hej! Jag vet ingenting om Sydkorea men skriver ändå!
    Jag förstår fullkomligt att du vill veta - tänk vad spännande - snart får ni veta vem ni väntar på!

Jag skickar med en länk till en blogg jag läser.
    http://helgasdagbok.blogspot.com/

Håller tummarna för att det ringer snart!

• Svinto

Tack för ditt inlägg o lyckönskningar.
    Ska kolla upp bloggen. Har lagt till den till mina favoriter

• Ålen

Jag har inte adopterat från Korea men har träffat en tjej via jobbet som fick en pojk därifrån i december. De fick åka och hämta honom i mars så ca 4 månader mellan bb och RB. Hoppas ni får det stora samtalet snart!

• Svinto
    Ålen skrev 2010-04-19 08:04:59 följande:
    Jag har inte adopterat från Korea men har träffat en tjej via jobbet som fick en pojk därifrån i december. De fick åka och hämta honom i mars så ca 4 månader mellan bb och RB. Hoppas ni får det stora samtalet snart!
    Puh-4 långa månader....
    Tack för det
  • cax

Hej!
    Vi verkar ligga exakt fyra veckor efter er i Sydkorea, våra handlingar skickades den 17:e mars. Hoppas du skriver här när ni fått BB så har vi något att gå efter :)

/C

• Svinto
    cax skrev 2010-04-23 21:49:47 följande:
    Hej!Vi verkar ligga exakt fyra veckor efter er i Sydkorea, våra handlingar skickades den 17:e mars. Hoppas du skriver här när ni fått BB så har vi något att gå efter :)/C
    Kul att vi är så nära varandra

Ja, ni kommer få höra- lita på det{#lang_emotions_laughing}!

Vad tror du om väntetider nu till BB o RB?
    Börjat inhandla något?

Jag har köpt ett gosedjur, en fleecefilt (ljusblå) och en mössa.... Vågar inte köpa så mycket än...
  • cax

Hej igen, nej jag/vi har inte handlat något. Kommer nog inte göra det förrän vi fått BB, då känns det mera definitivt :)

Det säger ju att väntetiden till BB numera har varit 5 månader och sedan 2-3 månader till RB, men vi får hoppas att det blir tidigare.

/C

• Svinto

Javisst är det jobbigt?
    När man nästan har nått målsnöret ber de en springa ett par km till....typ....{#lang_emotions_cry}.

Nu hoppas vi på BB i juni/juli. Telefonen är tystare än någonsin just nu-suck.

Man får försöka se glädjeämnena ändå i livet.
    Vi har en liten tjej som vi gläds mycket åt. Igår tappade hon sin första tand så hon är STOR nu!

Har du barn sedan innan?

• cax

Nä vi har inga barn sen innan.

Vi stod i Kina-kön i nästan tre år när vi i höstas bestämde oss för att byta till Sydkorea.
    Det tog ju ett tag, för vi fick ju göra ett nytt medgivande för Sydkorea ville ju inte ha ett som var äldre än ett år och vårat var 1 1/2 :(

Är er tjej adopterad eller biologisk?

• Svinto
    cax skrev 2010-05-06 19:49:13 följande:
    Nä vi har inga barn sen innan. Vi stod i Kina-kön i nästan tre år när vi i höstas bestämde oss för att byta till Sydkorea. Det tog ju ett tag, för vi fick ju göra ett nytt medgivande för Sydkorea ville ju inte ha ett som var äldre än ett år och vårat var 1 1/2 :( Är er tjej adopterad eller biologisk?
    Ja, det tog  ca 2,5 år innan vi kunde skicka våra papper till Korea... All denna väntan!

Vår tjej är adopterad från Kina.
Svar på tråden Någon som nyligen adopterat från Korea?