Kväljningar
Jag har mått illa hela grav, men det har nästan försvunnit nu. Däremot har jag börjat få kväljningar, kraftiga. Dagligen, men jag spyr aldrig.
Jag är nämligen rädd för att kräkas. Men för några veckor sen tog jag en tablett utan att tänka mig för, sen läste jag på fass att den inte var att rekommendera när man är gravid. Så jag gick emot mig fobi och satte fingrarna i halsen för att försöka kräkas. Det gick inte, jag fick bara kraftiga kväljningar.
Nu har dom börjat komma om nått luktar illa, när jag borstar tänderna, ibland när jag inte gör någonting alls. När jag berättar om det och tänker på det så kräkas jag nästan också.
Det är så himla obehagligt och jag får ont i halsen. Låter skit äckligt också såklart och folk runt omkring blir ju såklart äcklade också.
Jag tror att det har blivit något psykiskt och jag är jätte rädd att det ska bli värre desto oftare det händer eftersom jag blir rädd att det ska hända igen. Rädd att det inte ska gå över.
Jag har redan panikångest och det här känns som en liknande känsla. Att jag styrs av mitt psyke och inte kan göra nått åt det. Hoppas ju verkligen att det ska ha med graviditeten att göra.
Nån som varit med om liknande??