• Soffiloffan

Tyska barnprogram, hur ska barnen kunna förstå vad som sägs?

Är det bara jag som stör mig på att det är tyska barnprogram på svt barnkanalen (och det har det varit nu i över en timme)? Hur ska barnen kunna förstå vad dom säger? Visst, det är textat men små barn kan ju oftast inte läsa...

Aja, ville bara gnälla lite

• Svar på tråden Tyska barnprogram, hur ska barnen kunna förstå vad som sägs?
  • parvati

Jag tror att de förstår även om de inte hör exakt vad som sägs sedan är nog en del av barnkanalens program riktade mot dem som kan läsa. Min 2-åring gillar i alla fall tyska serien om pojken som fått en gris som husdjur.

• Stårschan

Och jag som skulle önska att de istället lät bli att dubba skitserien om Hanna Montana så att åtminstone de minsta barnen höll sig borta från sådant trams. Då är det väl bättre med bra barnprogram där de inte förstår språket.

Panem et circenses - eller chips och Idol?
  • DuBBeeL

Jag har fått för mig att det är program för de större barnen mellan 15-18 på barnkanalen. Och att småbarnsprogrammen börjar med bolibompa kl 18.

• Soffiloffan

Jaha oj då förstår jag varför dom har såna program där

Stårschan: haha nej dubbade barnprogram är inte heller så kul!

• Sencha

Jag antar att det är barnprogram som är avsedda för barn som är stora nog att läsa textningen?

Varning för ras Gå så försiktigt du kan Inga tanklösa menlösa ord Ingen felaktig fras (LW)
  • Sencha
    Stårschan skrev 2010-04-18 17:36:44 följande:
    Och jag som skulle önska att de istället lät bli att dubba skitserien om Hanna Montana så att åtminstone de minsta barnen höll sig borta från sådant trams. Då är det väl bättre med bra barnprogram där de inte förstår språket.
    Håller med. Vår sexåring gillar det %#¤ programmet. (Nu läser han visserligen så bra, så han skulle tyvärr hänga med ändå...)
    Varning för ras Gå så försiktigt du kan Inga tanklösa menlösa ord Ingen felaktig fras (LW)
Svar på tråden Tyska barnprogram, hur ska barnen kunna förstå vad som sägs?