• firepuzz

Willys/maxi? Vilket ska man välja?

Hur mycket billigare blir det att handla på willys jämnfort med maxi stormarknad?
     Handlar jämt på maxi eller någon liten affär. men har tänkt på willys nu för den ligger brevid maxi.

Hur gör ni när ni handlar?

• Svar på tråden Willys/maxi? Vilket ska man välja?
  • Ängaboll

Min handlar alltid på Willys för det är faktiskt billigare.
    Men jag handlar alltid på Ica för där har de självscanning, trevligare miljö och bredare sortiment och det betalar jag gärna för.

• LillaTanten

Min väninna åkte runt till fyra olika stormarknader med en lista på de varor hon handlade oftast - mjölk, bröd, mjöl, ost, färs, korv, vissa konserver osv och jämförde priserna mellan de olika butikerna och i vår stad kom hon fram till att Willys var billigast i jämförelse med Maxi, CityGross och COOP.

Sen kan det kanske ha en viss betydelse vad du vill ha för varor och vilka märken de har. Jag köper ju tex hellre passerade tomater som smakar gott för 10:- än sådana som inget smakar för 3.70:-

• firepuzz

okej. för vi ska ha lite kalas och tänkte testa willys men vet inte hur deras sortiment är,
    Behöver ballonger, engångsartiklar, engångsdukar. exotiska planka ska göras så det är ju lite olika frukter, kyckling skinka och lite sånt som ska inhandlas.

• firepuzz

Jo det är helt sant att en del saker kanske man vill ha ett visst märke osv.

Vad köper ni absolut inte på Willys?

• LillaTanten

Willys i den staden jag bor har ett väldigt bra sortiment på frukt och grönt och det är välskött också - man ser sällan dålig frukt ligga i trågen. Kyckling och skinka vet jag tyvärr inget om för sådant äter inte jag men jag vet att de har Eldorado och det kör ju även Ica med som sitt "billighetsmärke" så det är säkert inte sämre än nåt annat...

Jag vet inte om det finns något jag absolut inte handlar på Willys, jag har vant mig vid deras sortiment och saknar inget och undviker inget - jag handlar där för att det ligger bra till för mig, har bra priser och bra varor jämt överlag.

• firepuzz

okej.

Ja har dom euroshopper också eller vilka är det som har det märket frutom maxi?

• M2003

Det gör ganska stor skillnad i pris att handla på Willys!

• firepuzz

hur har dom det med engångsartiklar på willys?

• M2003
    firepuzz skrev 2010-04-18 19:00:53 följande:
    hur har dom det med engångsartiklar på willys?
    Det tycker jag att de är bra på, ffa stora alluminium fat som engångfat till större fester osv. Jätte praktiskt. Hade fest för 50 pers här om dagen och då handlade jag en 10-pack av dessa stora fat för min hemlagade buffe. Det var suveränt. 10 för 60 kr tror jag att det var! (Bara ett exempel!)
  • LillaTanten
    firepuzz skrev 2010-04-18 18:57:21 följande:
    okej.Ja har dom euroshopper också eller vilka är det som har det märket frutom maxi?
    Ah - my bad! Det var Euroshopper jag menade, inte Eldorado!
  • firepuzz

ja för tex köttfärs av euroshopper handlar vi på maxi.

Ja såna engångsfat måste vi ha. åhh får nog ta med min penna papper imorgon och besöka maxi willys och ÖB så man vet lite mera vad som finns och jämnsföra.

• Cia o krabaten

Ska jag ha basgrejer, bröd, mjölk, yoggi osv osv så är det absolut Willys.

Ska jag ha mer kvalitetsgrejer som bra kött att grilla eller speciella märken/varor blir det coop eller Maxi.
    MEn handla basgrejer där BLIR dyrare än Willys.
  • firepuzz

okej kanske ska testa nu då och handla det som jag hittar på willys.

• Jessis

En del "märkesprodukter" KAN kosta mer på Willy´s än på MAXI men det är sällan det sker...

Vi storhandlar (ungefär 3500 på Willy´s då barnbidraget kommer. Vi testade en gång att handla samma mängd på MAXI och sen en gång på Forum. Vår mat blev då 7-800 krnoor dyrare.

Så det är billigare på Willy´s och nej - Vi köper inte bara deras egna varor eller Eldoradovaror. Vi skulle ex aldrig köpa billigt kaffe för det smakar ve och förbannelse. Och vi köper alltid svenskt kött i den mån det finns.

Men helt klart vinner man på att handla där. Iaf är det så för oss.

• firepuzz

oki.

Något mera man ska tänka på att inte handla där?

• firepuzz

Nu har vi avrit och kollat läget.

men uppläggningsfat är omöjligt att få tag på på både willys maxi och öb så himla dåligt-

• M2003

Vad säger du?
    Kan det skilja så mycket från affär till affär? Vi har hur mycket s'nt som helst (engångsfat etc) i vår Willysbutik.
    Frågade du?

• firepuzz

Nej jag frågade inte fanns inte en kotte i närheten så orkade inte springa runt och leta.

men vart har ni såna i eran affär?

• Tottelina

Båda har sina fördelar. Om det blir billigare för dig eller ej beror ju på vad du handlar lite mer exakt. Själva brukar vi alternera mellan dessa tu.

• firepuzz

ja vi jämnförde ju lite mellan willys och maxi då dom ligger precis brevid varandra.
    och båda har ju erbjudanden varje vecka som kan göra att det ena blir billigare.

Det mesta var billigare på willys vad det vi behöver handla till helgen men inte allt.

Tex plastglas, fläskfile var billigare på Maxi.

Men plastglasen köper vi ändå på willys då allt det andra är billigare så blir det billigare ändå att handla på willys men en del saker ska ju som sagt handlas på amxi ändå.

Svar på tråden Willys/maxi? Vilket ska man välja?