• Dolphin

Tips om ytterkläder/skalkläder nu till 1 åring? (Pop)

Hej!

Behöver tips på om det är användbart med skaljacka och skalbyxor från POP nu framöver?  eller om man ska vänta till efter sommaren och då köpa en storlek större som min son kan ha längre tid då kanske? Vad tycker ni som har erfarenhet av barn i den åldern?
    Han har just nu storlek 74/80 men om jag köper skaljacka och byxor i det så kan han ju inte ha det till hösten så det känns nästan onödigt.
    Använder man skaljacka och skalbyxor under vintern eller är de för kalla? Och kan man ha de vid regn?

Tack för tips! 

• Svar på tråden Tips om ytterkläder/skalkläder nu till 1 åring? (Pop)
  • Lejoliv

Vår tjej på ett år har 74/80 i kläder och röjer runt ute på lekplatsen i en PoP skaloverall i stl 86. Förhoppningsvis kan hon ha den i höst också, tack vare bra resår i ärmar och ben så sitter den bra trots en hel del växmån.

Den är så j-kla bra i sandlådan och på blöta gräsmattor, enkel att "fylla" med ett extra lager fleece eller ullkläder om det är kallt och när det blir varmare räcker det med bara skalet.

Rekommenderar inte att köpa tvådelat set till en ettåring, sand/vatten/grus kommer lätt in i glipan mellan jacka och byxa och när man lyfter barnet åker alltd hela magen/ryggen fram.

Fungerar toppen vid regn!

Är det inte allt för kall vinter kan man komplettera med ylleunderställ och fleecekläder under, men jag tror inte att skalkläder helt kan ersätta vinteroverall.

• sarsparis

Om inte ditt barn går på dagis hade jag inte lagt ned så mycket pengar på PoP utan köpt något billigare och köpa PoP när det är dags för dagis. Lindex har bra överdragsbyxor för 149:- finns även på Stadium. Jackan tycker inte jag nödvändigtvis behöver vara vattentät. Hade själv en pop jacka till min son när han var 1 år och inte gick på daigs, tyckte det var slöseri med pengar då funktionen aldrig kom till använding.

Svar på tråden Tips om ytterkläder/skalkläder nu till 1 åring? (Pop)