• Ancilla

Vad tjänar en inköpare?

MIn man och jag går i valet och kvalet om någon av oss skall börja plugga eller om vi skall söka nya jobb. Jag har varit mammaledig länge och min man kommer att bli uppsagd för att hans tjänst skall flytta till Göteborg. Nu undrar jag vad en inköpare eller logistiker tjänar runt om i detta avlånga land?

Ancilla

• Svar på tråden Vad tjänar en inköpare?
  • Mrs Vader

Min sambo ska börja jobba som strategisk inköpare nästa månad och får 35000:- Det är inte jättehög lön men han blir bara inhyrd ett år. Skulle han få fast tjänst blir lönen högre.
    Det beror lite på vad för slags inköpare man är också.

• Ancilla
    Styrkekram skrev 2010-04-20 18:23:05 följande:
    Min sambo ska börja jobba som strategisk inköpare nästa månad och får 35000:- Det är inte jättehög lön men han blir bara inhyrd ett år. Skulle han få fast tjänst blir lönen högre.Det beror lite på vad för slags inköpare man är också.
    Styrkekramar, får jag fråga vad för slags företag han skall jobba på?
    Tycker 35000 låter som en bra lön, men det klart får man ännu mer om man är fast är det ju toppen. Får jag fråga också vad för slags utbildning han har?

Tack'
    Ancilla
  • Sassie

35000 är ganska bra för en inköpare, men då skall man ha erfarenhet att just strategiskt arbete. Ingångslönen ligger oftast runt 20000kr, ibland mindre.

• Mrs Vader
    Ancilla skrev 2010-04-20 18:31:47 följande:
    Styrkekramar, får jag fråga vad för slags företag han skall jobba på?Tycker 35000 låter som en bra lön, men det klart får man ännu mer om man är fast är det ju toppen. Får jag fråga också vad för slags utbildning han har?Tack'Ancilla
    Atlas Copco ska han jobba på.
    Han är utbildad inköpare =)
Svar på tråden Vad tjänar en inköpare?