• flingansnö

När blev din SON blöjfri på natten?

Ja, altså hyr gammal var din pojke när han var torr på natten. Ni som har barn som blev torra sent, skriv gärna hur ni hanterat det.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-19 09:04
    Ni som har barn som blev torra sent eller inte är torra än får gärna svara i denna tråd också.

www.familjeliv.se/Forum-3-332/m52048581.html

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När blev din SON blöjfri på natten?
  • ashera

3½ år var han, ett halvår efter att han blev torr på dagen.

• snillis

MIn son blir 5 i oktober och har ff nattblöja.
    Vi har inga som helst problem med det.

• Miniigirl

Visste inte riktigt vad jag skulle rösta på 2 elelr 3 år?!

När min son blev torr på dagtid vid 2år och 3 måander så blev han även torr på nätterna...han kissade inte en ända gång på 2 veckor, men vi hade blöja på honom ofta ändå, både på dagtid och nattetid, han kissade aldrig i blöjan! men så en dag så var vi för sega när han sa att han var kissnödig, så han kissade i blöjan, och efter det började han kissa i blöjan igen...på dagarna tog vi då bort blöjan helt och han har kissat på sig 1 gång sedan dess(han blir 3år i slutet på maj) men, nätterna var vi nog lite för bekväma av oss för att ta bort blöjan. men för ca 1 månad sedan tyckte jag att nej, nu ska den oxå bort...provade lite olika sätt(tex ta upp ha nför att kissa mitt i natten, och använda en sådan pottträningsblöja osv) men det funkade inte så bra, så tillsluttog jag bara bort blöjan, och han har inte kissat i sängen någon gång sedan dess!

antagligen kissade han i blöjan direkt han vakna, för att han hade en blöja på sig lixom! för när han kommit över till oss på natten, har hans blöja i stort sätt alltid varit torr!

• Thinner

Hannes var cirka 2,5 år när han blev torr på dagen och i samband med det slutade vi med blöja på natten också.

I´m a freak bitch baby....
  • cicci85

2,5 år på natten, men nästan 3 år dagtid.

• zika

Kryssade i 3år för sonen var 2 år och10 mån när han blev torr på natten

• Garderobshylla

När min son slutade med blöja så slutade han helt, både dag och natt. Och det gjorde han när han var två och ett halvt.

• Sencha

Du ställer två olika frågor

Vi slutade med nattblöja någon gång vid tre år. Därefter funkade det bra att ta upp och "kissa" honom en gång på natten innan vi skulle lägga oss.

Varning för ras Gå så försiktigt du kan Inga tanklösa menlösa ord Ingen felaktig fras (LW)
  • Quinny

Visste inte riktigt vad jag skulle välja...2½ år var sonen när han slutade med nattblöja.

~Prins 031118 ~Prinsessa 080801 ~Bebis BF 100826
  • Lillsnufflan

Vi hade egentligen blöja på natten alldeles för länge. När vi väl tog av den i 3-årsåldern var han redan torr. Faktum är att han inte kissade i sängen en enda gång sedan. Vi hade nog kunnat sluta med nattblöja samtidigt som vi slutade med blöja på dagen vid 2 år och tre månader.

Svar på tråden När blev din SON blöjfri på natten?