• T C

Förskola i Lambohov Linköping

Vad ska jag välja. Kommunal förskola eller föräldrarkooperativ

Hej!
    Nu har jag flyttat till Lambohov och fick förra veckan erbjudande om förskoleplats. 2st faktiskt och nu vet jag inte vilken jag ska välja. Tänkte höra med er vad ni tycker.

1. Kommunal (Torparevägen, avd. ekorren). Var på besök idag och helt okej. Det är nära hem och flexibelt med tid då det är kommunalt (tid sommarn mm).

2. Föräldrarkooperativ (Galaxen). Var på besök där i höstas. Tyckte det var charmigt. Har inga problem med att vi måste arbeta några dagar per termin. Svårare är att det har stängt 4 veckor på sommaren.

Vet inte vad jag ska välja. Har nån av er erfarenheter eller hört något om dessa förskolor.

Trista är att jag måste tacka ja redan idag...

Hej hej

• Svar på tråden Förskola i Lambohov Linköping
  • petsod

Om jag vore dig så skulle jag absolut välja Galaxen. Vi har vår dotter på en privat fsk och det är SÅDAN skillnad. Se det som att ni får inblick i verksamheten även om det krävs lite jobbinsats.
    Vår fsk har också stängt 4 v men vi delar helt enkelt upp det och går lite omlott, funkar bra.
    Det är SÅ mycket värt att veta att sitt barn har det bra och får den uppmärksamhet det behöver istället för att försvinna i den "kommunala massan"

Svar på tråden Förskola i Lambohov Linköping