Är så maktlös ( känns det som )
hej
jag har en tjej på 16 år som strulade hela 8.an o 9.an att skolka o inte orka gå iväg till skolan, jag har haft hand om henne ensam då hennes pappa träffa ny tjej o sket i henne. Jag gjorde allt för att försöka hjälpa henne men det gick inte bra, hon gick ur 9.an med dåliga eller inga betyg alls. Nu börja hon gymnasiet i höstas hon kom inte in på något utan började individuella programmet, nu har hon skolkat så hon kommer väl inte få betyg i vår o kan söka in på något i höst heller, csn har dragit in hennes studie medel. hon bor numera hos sin pojkvän på 21 år, jag vill inte hon ska göra det men det känns som att jag "orkar" inte mer, jag känner mig så maktlös, hon lyssnar inte på mig o jag orkar inte stå emot. Nu får hon inga pengar o hon kräver att jag ska ge henne, men jag säger att hon får inga, hade hon skött skolan hade hon ju haft sina pengar, då säger hon att det är synd om hennes pojkvän som köper mat till henne, men jag säger att mat har vi hemma.. hur ska jag göra, snälla??!!