• Bevabus

Titan på flygplatser?

Jag har titanplattor i min överkäke och underkäke efter en operation. Dom sitter där för att hålla käken stabil. Nu ska jag ut i sommar och resa och undrar om den där apparaten på flygplatsen kommer reagera på plattorna? Så att det piper menar jag. För det är väl någon slags metall? Jag bara undrar ifall någon vet, så man är beredd

What do you mean Edward Cullen isn't real?
  • Svar på tråden Titan på flygplatser?
  • fruis

Läste lite snabbt på ett forum för knäoperationer där de fått information från läkare att titanskruvar inte ger utslag i metalldetektorer.

• Annat78

Jag har en protes av titan i benet och den brukar sällan ge utslag när jag reser. Men jag har alltid ett intyg med mig när jag reser från läkaren som satt in protesen (på engelska) för säkerhets skull. Det beror helt på vilken styrka de har på bågen man går igenom om det ger utslag eller inte. Be att få ett intyg så slipper du oroa dig!

• Bevabus

Okej, tack för svaren! Idag var jag på mitt sista besök till kirurgen men jag ska nog mejla honom och höra om han kan fixa ett intyg då. Det är väl lika bra..

What do you mean Edward Cullen isn't real?
  • Savanna555

Sambon har titan i ett knä och det har hittills aldrig varit några problem på flygplatser, men ett intyg är nog en bra idé.

Svar på tråden Titan på flygplatser?