• Anonym (ts)

Vad kostar vandrarhem?

Jag har ingenstans att bo för tillfället, kan man bo gratis ngnstans eller ska man prata med soc då? Vad kostar det att bo på vandrarhem? det e väl inte såå dyrt eller?

• Svar på tråden Vad kostar vandrarhem?
  • Anonym

Hur länge är du utan bostad?

• Anonym

Runt 200kr per natt för vandrarhem. Sovsal billigare än enkelrum. En del vandrarhem billigare än andra.

• Anonym (ts)
    Anonym skrev 2010-04-19 17:58:43 följande:
    Hur länge är du utan bostad?
    Jag vet inte, soc kan inte hjälpa mig med bostad utan sa att jag får fixa sånt själv, har en liten dotter också, men hon åker till sin pappa på onsdag så det e då jag blir utan bostad, hur länge vet jag inte, kan ju ta typ 6 mdr innan man får en lägenhet och när man dessutom inte har ngn inkomst förutom föräldrapenning på lägstaniva 5 dgr i veckan och barnbidraget så e det skitsvårt... så jag vet inte, men jag måste komma på ngnstans att ta vägen. snarast möjligt. Kan inte bo där jag bor nu
  • Anonym (ts)
    Anonym skrev 2010-04-19 18:10:41 följande:
    Runt 200kr per natt för vandrarhem. Sovsal billigare än enkelrum. En del vandrarhem billigare än andra.
    ajdå, det har man ju inte råd med... :( soc kanske betlar till mig...
  • Anonym
    Anonym (ts) skrev 2010-04-19 18:11:49 följande:
    Jag vet inte, soc kan inte hjälpa mig med bostad utan sa att jag får fixa sånt själv, har en liten dotter också, men hon åker till sin pappa på onsdag så det e då jag blir utan bostad, hur länge vet jag inte, kan ju ta typ 6 mdr innan man får en lägenhet och när man dessutom inte har ngn inkomst förutom föräldrapenning på lägstaniva 5 dgr i veckan och barnbidraget så e det skitsvårt... så jag vet inte, men jag måste komma på ngnstans att ta vägen. snarast möjligt. Kan inte bo där jag bor nu
    Oj, jobbigt. Har du ingen familjemedlem som du kan bo hos?
  • Anonym (ts)
    Anonym skrev 2010-04-19 18:12:55 följande:
    Oj, jobbigt. Har du ingen familjemedlem som du kan bo hos?
    nej jag har ingen, bara en bäbis som jag har alla vardagar o pappan har helgerna, fast han skaha bäbisen på onsdag fram till måndag, han är ledig då
  • Anonym
    Anonym (ts) skrev 2010-04-19 18:15:01 följande:
    nej jag har ingen, bara en bäbis som jag har alla vardagar o pappan har helgerna, fast han skaha bäbisen på onsdag fram till måndag, han är ledig då
    Ok.. svårt att tipsa om vart ni kan bo när vi inte vet din situation- Hur kan det ha blivit så här då?
    Nån kompis kanske som ni kan bo hos ett tag?
  • Anonym (ts)
    Anonym skrev 2010-04-19 18:17:31 följande:
    Ok.. svårt att tipsa om vart ni kan bo när vi inte vet din situation- Hur kan det ha blivit så här då? Nån kompis kanske som ni kan bo hos ett tag?
    det är komplicerat, jag har en kompis som jag nog kan få bo hos men hon e ju knppast överförtjust över det direkt... känns jobbigt att tränga sig på...
Svar på tråden Vad kostar vandrarhem?