• Älskarlivet

VIlket ris är nyttigast?

Det finns ju nu fullkornspasta som är nyttigare än vanlig... Men vilket ris ska man välja just för viktens skull? Vad är bäst/nyttigast?

/Hanna

• Svar på tråden VIlket ris är nyttigast?
  • Silence

vill du gå ned i vikt?
    isåfall ska du äta fullkorn, vit ris är inte bra, vit mjöl över huvudtaget ska du undvika

• Lacrima

Haha, trodde det var min gamla tråd som vaknat till liv. Ställde själv denna frågan för ett tag sedan...

• cotton

Råris, vildris, fullkornsris, Bulgur är alla nyttare varianter än det vita riset. Bulgur är nyttigast ur GI-synpunkt.

• Älskarlivet

Tack!

Njä.. kanske inte direkt gå ner i vikt men nu måste vågen stanna snart .
    Skämt å sido, visst hade jag blivit glad om jag går ner 2-3 kg. Vet inte riktigt hur bara så jag försöker snappa upp såna här "enkla" knep.

Letade i hyllan idag i affären (hann tyvärr inte läsa svaren här innan jag handlade så det blev jasminris denna gång).

det ebda som jag hittade som jag tyckte verkade nyttigare var vildris.
    Finns det fullkornsris då? Hittar jag det i samma hyllor (letade med såg inget idag)

• Björkeli

Måste bara slå ett slag för råris!! Såååå gott! Mmmmm!

Råris är bra både för figuren o hälsan!

• SvenskEngelsk

ja visst finns de fullkornsris
    ja kallar det FK ris
    ica handlarna har eget fk ris som är gott, Uncle bens har FK ris, finns olika vid riset!!
    Lycka till!

• Solstierna

Vi äter fullkorn och bulgur

• Älskarlivet

Tack så jättemycket!

Kan man välja det nyttigare så gör jag gärna det..... Ska absolut testa fullkorn nästa gång!

tack igen!

Svar på tråden VIlket ris är nyttigast?