• Zana1

Lagring av post,har ni haft den när ni var på semester?

Ni som haft lagring av post kan ni berätta hur går det till? Ska på semester och måste göra det,har ingen som kan hämta min i brevlådan.tack

• Svar på tråden Lagring av post,har ni haft den när ni var på semester?
  • Micke

Posten lagras medan du är borta och delas sedan ut när du är tillbaka istället.

Vad är det egentligen du undrar över? 
  • Fidelis ad urnam

Som ovanstående skrev.
    Posten lagras på posten och sedan får du hämta ut det på det postkontor i din stad som lagrar den.

• Zana1

tack för era svar.ju jag undrade lite hur det går till för jag aldrig haft detta typ av tjänst så det är bara rena info ville jag ha.

• nomina

jag jobbar själv på posten, så jag har koll! ;)
    gå in på adressändring  https://www2.adressandring.se/privatperson
    väl lagring av post, fyll i adress allt som ska fyllas i. det står hur man gör på sidan.
    väldigt smidigt o enkelt, så delas all post ut när ni är hemma igen.

lycka till o trevlig resa!

• nomina

någon skrev ovan att man själv får hämta ut den...så har vi inte på vårt postkontor, men det kanske är olika?
    man kan alltid ringa sitt postkontor och fråga hur dom gör, vi delar alltid ut posten på dagen då de ska komma hem igen (enligt datumet dom angivit)

• Zana1
    nomina skrev 2010-04-19 22:05:53 följande:
    någon skrev ovan att man själv får hämta ut den...så har vi inte på vårt postkontor, men det kanske är olika?man kan alltid ringa sitt postkontor och fråga hur dom gör, vi delar alltid ut posten på dagen då de ska komma hem igen (enligt datumet dom angivit)
    Tack! Ska fråga hur fungerar här hos oss.{#lang_emotions_flower}
  • Elli47

Jättebra, vi brukar använda det när vi åker bort men vi behöver inte hämta posten själv då vi har lantbrevbärare som kommer med posten!

• cc123

För de som reser mycket kan det vara vettigt att skaffa postbox hos företag som erbjuder lagring och eftersändning.

Mail Boxes Etc. är en seriös aktör som har postboxar för privatpersoner och företag. Erbjuder lagring, eftersändning (både per snigelpost och inscanning samt maila ut) och leveransadress för paket/bud när ni inte har möjlighet att ta hand om posten själva.

www.mailboxesetc.se

• Vidde10

Hejsan, är det all post som lagras eller? Iså fall vilken post lagras intr? Brev från kronofogden lagras det?

Vidde
  • Rubjan
    Zana1 skrev 2010-04-19 18:20:03 följande:

Ni som haft lagring av post kan ni berätta hur går det till? Ska på semester och måste göra det,har ingen som kan hämta min i brevlådan.tack

Borta länge?

I lgh samlas det ju på hög och ute här nu har vi en stor låsbar.
Svar på tråden Lagring av post,har ni haft den när ni var på semester?