Handelsbankens Allkort
Vi har ett allkort i handelsbanken med 20000 kronor i kredit. Egentligen är jag helt emot kredit men fann ändå fördelar med att använda kortet. Jag har då gjort så att jag satt in på kortet motsvarande för vad jag handlat för. Nu kom första räkningen och jag använde då pengarna för att betala den. Dock står det fortfarande en stor summa på saldo och en lite större summa på disponibelt belopp. Vad betyder det här egentligen? Är räkningen betald nu eller dras inte pengarna bort förrän den förfallit? Någon som fattar vad jag menar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-23 15:48
Nu måste jag göra ett tillägg för jag fick hem fakturan i pappersform och kunde då närmare studera den. Där står det att jag gjort insättningar på kortet med 16 133 kronor och att jag handlat för 16 382 kronor. Sen så står det att kontoställningen är -248 kronor. Vad innebär detta egentligen? Är det de här 248 kronor som de vill ha insatt för det verkar ju vara diffen mellan det jag handlat och det jag satt in. I så fall innebär det ju att om jag alltid sätter in samma summa som jag handlat för, då blir det aldrig något minus eller är jag ute och cyklar nu?