Åt rosa kött, nu magsjuk, kan någon lugna mig?
I fredags åt jag en bit fläskkotlett som inte var helt genomgrillad och lite rosa. Jag upptväkte inte detta förrens jag ätit av det. I lördags vaknade jag av att jag kände mig konstig i magen, ont och illamående. Kunde knappt röra mig på hela dagen, sen på eftermiddagen spydde jag. Mådde då genast bättre men sen provad jag att äta lite på kvällen och då spydde jag upp det direkt. Nu idag söndag har jag fortfarande lite ont i magen och känner mig konstig i magen men har inte spytt på hela dagen. Har fått behålla den lilla mat jag ätit iaf.
Är nu bara så himla orolig att det är nån bakterie från köttet eftersom jag är gravid :( Kan inte sluta tänka på det. Är i v.20 och jag mår dåligt som fanken när jag tänker på det och läser om alla bakterier som kan innebära fosterdöd osv. Jag vet att det säkert bara är vanlig magsjuka då min sambo var magsjuk för två veckor sen. Men eftersom det kom dagen efter jag ätit detta kött jag inte sluta nojja över det. Borde jag ringa sjukvårdsupplysningen om jag fortfarande har ont i magen imon? Har ju som sagt inte spytt idag men man kanske kan ha lite ont i magen iaf eftersom jag inte åt på hela dagen igår och inte ätit mycket idag. Det måste väl ta på magen?
Ingen som kan lugna mig? Nån mer som haft lite ont eller kännt sig konstig i magen innan och efter spya?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-19 20:37
Åt det i lördags, spydde på söndagen och har idag måndag fortfarande lite ont ska det vara. Blev lite fel med dagarna :)