• Magini

Tips på bra kvällsmat till 18 månaders som självmant slutat med välling helt plötsligt?!

Våran son på 18 månader valde häromveckan att inte äta mer vällling. Han fick en full flaska välling varje kväll innan läggdax men har nu slutat.
    Nu önskar jag tips på bra kvällsmat till honom. Gröt äter han inte och yoghurt är han lagomt road av.. Just nu blir det macka och mjölk och det sveper han men hull och hår. Men har ni några tips på någon nyttig kvällmat??

Dammråttorna i hörnen är bara änglarnas tofflor..
  • Svar på tråden Tips på bra kvällsmat till 18 månaders som självmant slutat med välling helt plötsligt?!
  • Eisa

Min son slutade också med välling sådär! Fast vid 12 månader.

Jag ger faktiskt inte kvällsmat för vi äter så sen middag. Men det du ger nu räcker väl?

Annars kan du ju variera med yoghurt, riskakor...

• vivexa

Våra har alltid fått samma mat som vi äter... eller menar du EFTER middagen, att du vill ge honom något mer?
    Han behöver väl inte mer helt enkelt eftersom han inte vill ha vällingen?

Inga av våra barn har velat ha mer att äta efter att vi har ätit middag, inte i någon ålder. Äter ni väldigt tidigt kanske?

• TheMother

Har du testat olika sorters gröt? Risgryn, manna, havre osv?

Mamma till Anton 080920
  • Magini

Ja det kanske funkar med en macka, känns så tråkigt bara, fast sonen har ju iofs inte klagat.

Vi äter middag vid 17 och så verkar det som han vill ha något mer innan han somnar vid 19-20 för mackan och mjölken äter han gärna!

Har provat många olika sorters gröt men inget duger...

Dammråttorna i hörnen är bara änglarnas tofflor..
Svar på tråden Tips på bra kvällsmat till 18 månaders som självmant slutat med välling helt plötsligt?!