• Anonym (Sviken)

Min man vill inte prata om otroheten

Min man hade kontakt med ett av sina ex i höstas. De pratade mycket på msn och via sms. Jag sa att det var ok om han träffade henne och tänkte att det kanske skulle bli mindre spännande då. Han lovade att berätta om de skulle ses.
    I oktober kom jag på honom av en slump då han hade träffat henne en kväll efter jobbet då han sagt att han var hemma hos en kompis. Han erkände att de hade träffats ett par gånger och fikat i slutet av förra sommaren och i höstas.
    Jag kollade igenom hans mobil i smyg och såg att han raderat alla skickade sms, inkorgen osv. Han hade glömt ett mess från henne som han fått samma dag. Hon skrev att hon saknade hans kropp, puss älskling, min snygging och sånt.
    Jag har frågat om de haft sex och han reagerar med att bli arg, nu har det gått ett halvår och jag vet fortfarande inte vad som hänt mellan dem.
    Han vill inte prata om det mer och säger att han vill separera om jag fortsätter fråga så mycket. Han säger att de inte har kontakt men jag känner i magen att det är något som inte stämmer. Tror inte de träffas eftersom han kommer direkt hem från jobbet och inte har gått ut på krogen sen i oktober.
    Är det verkligen rätt av honom att inte ge mig svar och att inte vilja prata om vad som hänt? Jag undrar så mycket saker som jag inte har svar på.
    Nu vågar jag inte ens nämna hennes namn eftersom han blir så arg.
    Hur hade ni gjort?

• Svar på tråden Min man vill inte prata om otroheten
  • oOMayaOo

Hans reaktion verkar väldigt suspekt måste jag säga. Jag tror att han håller i allt vad han kan för att slippa erkänna.

• Anonym (Sviken)
    oOMayaOo skrev 2010-04-20 10:40:16 följande:
    Hans reaktion verkar väldigt suspekt måste jag säga. Jag tror att han håller i allt vad han kan för att slippa erkänna.
    Första dagarna efter att jag fått reda på det var han jättegullig mot mig, gav mig presenter och sa att han skulle göra allt för att vi skulle få det bra igen. Sen blev han mer arg och sa att jag skulle sluta tjata.
    Så du tror också att han har något att dölja? Vad ska jag göra för att få reda på sanningen? Tjejen finns på facebook men han skulle bli galen om jag kontaktade henne.
  • Anonym (snart pingst)

Jag skulle sökt upp tjejen, alltså gått hem till henne och frågat
    rakt ut.
    Jag skulle aldrig kunna leva i ovisshet.

• Anonym (Sviken)

Jag har varit väldig arg på min man och sagt många saker. En del vill jag göra och andra inte. Jag hatar den här tjejen och hur hon kommit mellan oss.
    Hon är också gift, jag sa till min man en gång att jag skulle skicka ett meddelande till hennes man på facebook och då blev han rasande på mig och sa att jag fan inte skulle förstöra hennes förhållande också. Så jag vågar inte ta kontakt med tjejen. Hon verkar vara som han dessutom, divig och lite kall efter det jag såg på hennes facebook.

• Anonym (snart pingst)
    Anonym (Sviken) skrev 2010-04-20 11:00:33 följande:
    Jag har varit väldig arg på min man och sagt många saker. En del vill jag göra och andra inte. Jag hatar den här tjejen och hur hon kommit mellan oss. Hon är också gift, jag sa till min man en gång att jag skulle skicka ett meddelande till hennes man på facebook och då blev han rasande på mig och sa att jag fan inte skulle förstöra hennes förhållande också. Så jag vågar inte ta kontakt med tjejen. Hon verkar vara som han dessutom, divig och lite kall efter det jag såg på hennes facebook.
    Du har väl inte förstört ert förhållande? Det har väl han gjort?
    Ska du låta dem få hålla på?
    Jaja, det är ditt val. Synd om hennes man bara kan man tycka...
  • Anonym (Sviken)

Såklart vill jag inte att han ska vara med någon annan. Jag struntar i om hennes förhållande går sönder, mitt är ju havererat Klart det är min man som förstört och inte jag. Tycker synd om hennes man som inget vet. Jag är rädd för att om jag berättar för honom så får de chans att träffas på riktigt om hon blir singeltjej.
    Fattar inte vad det handlar om, vi hade det bra då allt det här började. Det är bara en magkänsla jag har. Han låter mig kolla hans mail om jag vill och han har tagit bort henne från facebook och msn. Han säger att det kommer bli bra igen mellan oss om jag bara slutar tjata. Kanske är det så.
    Men jag måste få svar på vad som hänt!

• Anonym

Alla mina killar som har varit otrogna eller gjort saker de ångrar är först jättegulliga när man kommer på dom för att sen tvärvända och kräva att man ska gå vidare, fast man aldrig ens pratat om det ordentligt. Eftersom det kommer upp och blir bråk har ju ämnet till slut kommit upp en miljon gånger, men inte en enda gång har man haft ett vettigt samtal om det som hänt. Du kommer nog aldrig få reda på vad som hänt, om du inte kontaktar exet och hon är villig att  berätta, vilket jag inte tror hon är. Att något hänt när hon skriver som hon gör är det ju ingen tvekan om..

Dina val är att gå vidare och försöka glömma, han verkar ju själv känna att shit, det här gör jag inte om. Eller så gör du slut och visar att så behandlar man inte mig. Hoppas det löser sig oavsett hur du gör!

• Anonym (aldrig mer)

Jag skulle valt steget att separera. Inte låta han köra med att om du frågar mer så vill han separera. Då lägger han över det på dig, att det är du som är skulden till problemen och en ev separation. Detta är solklart att han gjort nåt han inte vill stå för. Det är sms:et från henne och att han inte vill prata om det och att han inte nämner hennes namn, kan det bli mer uppenbart. Jag tror att man kan komma på fötter efter en otrohet om man kämpar hårt och man har ett förhållande värt att bygga på. Men i de fallen där den otrogne parten inte vill stå för det utan puttar skulden på den andre så är det omöjligt. Kärlek, ärlighet och tillit är de tre nyckelorden för ett lyckat förhållande. Finns inte detta så gör jag mig själv olycklig i en sådan relation.

Jag vet hur det är att leva så som du gör nu ts. Mitt ex gjorde precis samma som din man. Vet du hur detta slutade?? Ett brev på posten om ett faderskap. Denna kvinna han var med (ett ex) hade blivit gravid. Då var det slut på lögnerna och när faderskapstestet var klart kunde han inte slingra sig. Då kom det fram att min magkänsla och de bevis jag hade stämde. Jag säger aldrig mer. Så dåligt som jag mådde från det jag misstänkte otroheten till faderskapsbrevet kom har jag aldrig mått i hela mitt liv. Om jag känner någon mer gång att detta stämmer inte och jag hamnar i sitsen igen, aldrig att jag utsätter mig själv för detta igen. Jag är värd någon som jag kan lita på, som inte sviker. Det är du med ts!!!! Även om inte din mans otrohet skulle sluta i faderskap men handlingen är den samma, otroheten!!

• Anonym (Sviken)
    Anonym (aldrig mer) skrev 2010-04-20 13:20:13 följande:
    Jag skulle valt steget att separera. Inte låta han köra med att om du frågar mer så vill han separera. Då lägger han över det på dig, att det är du som är skulden till problemen och en ev separation. Detta är solklart att han gjort nåt han inte vill stå för. Det är sms:et från henne och att han inte vill prata om det och att han inte nämner hennes namn, kan det bli mer uppenbart. Jag tror att man kan komma på fötter efter en otrohet om man kämpar hårt och man har ett förhållande värt att bygga på. Men i de fallen där den otrogne parten inte vill stå för det utan puttar skulden på den andre så är det omöjligt. Kärlek, ärlighet och tillit är de tre nyckelorden för ett lyckat förhållande. Finns inte detta så gör jag mig själv olycklig i en sådan relation. Jag vet hur det är att leva så som du gör nu ts. Mitt ex gjorde precis samma som din man. Vet du hur detta slutade?? Ett brev på posten om ett faderskap. Denna kvinna han var med (ett ex) hade blivit gravid. Då var det slut på lögnerna och när faderskapstestet var klart kunde han inte slingra sig. Då kom det fram att min magkänsla och de bevis jag hade stämde. Jag säger aldrig mer. Så dåligt som jag mådde från det jag misstänkte otroheten till faderskapsbrevet kom har jag aldrig mått i hela mitt liv. Om jag känner någon mer gång att detta stämmer inte och jag hamnar i sitsen igen, aldrig att jag utsätter mig själv för detta igen. Jag är värd någon som jag kan lita på, som inte sviker. Det är du med ts!!!! Även om inte din mans otrohet skulle sluta i faderskap men handlingen är den samma, otroheten!!
    Stackare, jag känner precis så som du beskriver. Jag har gått ned i vikt och är alltid nedstämd, aldrig riktigt glad ens då jag är med mina barn. Varenda gång han åker iväg för att göra något undrar jag om det är sant eller om han ska träffa henne.
    Jag har inte ens fått klart för mig hurdan relation de haft tidigare!!! Han säger att "de dejtade lite förut" och då jag frågade hur allvarligt det var ville han inte ens svara. Inte ens det kunde han säga. Det vi har idag kan inte ens kallas äktenskap, sover inte tillsammans och gör ingenting tillsammans. I början då jag var ledsen tröstade han mig och sa att han skulle göra allt för att reparera, nu har han tröttnat på det. Tycker inte att det är för mycket att begära att han ska vara ärlig mot mig med vad han har gjort. För han har gjort något, det är jag säker på. Han säger att hon har varit väldigt efterhängsen och inte förstått att han är lydklig hemma. Ang smset alltså men jag tror inte att det finns så galna kvinnor som han säger. Hon har väl inte tagit det helt ur luften.
  • Anonym
    Anonym (Sviken) skrev 2010-04-20 14:09:26 följande:
    Stackare, jag känner precis så som du beskriver. Jag har gått ned i vikt och är alltid nedstämd, aldrig riktigt glad ens då jag är med mina barn. Varenda gång han åker iväg för att göra något undrar jag om det är sant eller om han ska träffa henne.Jag har inte ens fått klart för mig hurdan relation de haft tidigare!!! Han säger att "de dejtade lite förut" och då jag frågade hur allvarligt det var ville han inte ens svara. Inte ens det kunde han säga. Det vi har idag kan inte ens kallas äktenskap, sover inte tillsammans och gör ingenting tillsammans. I början då jag var ledsen tröstade han mig och sa att han skulle göra allt för att reparera, nu har han tröttnat på det. Tycker inte att det är för mycket att begära att han ska vara ärlig mot mig med vad han har gjort. För han har gjort något, det är jag säker på. Han säger att hon har varit väldigt efterhängsen och inte förstått att han är lydklig hemma. Ang smset alltså men jag tror inte att det finns så galna kvinnor som han säger. Hon har väl inte tagit det helt ur luften.
    Så heter det väl alltid, att det är den andra som är efterhängsen. Om han erkände att han tex legat med henne, vad skulle du göra då? Tror du att du kommer gå vidare om han fortsätter att inte berätta något? Det lär ju vara det han är ute efter, att du ska tröttna och lämna det bakom dig.
Svar på tråden Min man vill inte prata om otroheten