Larmbolag - vilket ska man välja?
Vi funderar på att koppla upp vårt larm mot ett bolag med bevakningstjänst eller dylikt. Vilka erfarenheter har ni av de olika bolagen?
Vi funderar på att koppla upp vårt larm mot ett bolag med bevakningstjänst eller dylikt. Vilka erfarenheter har ni av de olika bolagen?
Jag tycker du ska ringa runt till de större bolagen såsom G4s, Securitas och Svensk Bevakningstjänst o kolla hur många bilar som finns i området där du bor. Går det larm vill man att vakten ska komma fram snabbt!
Jag jobbar på G4s, men skulle inte anlita dom här i Gnesta, eftersom Svensk Bevakningstjänst har 2 bilar i Gnesta och G4s ingen. Alltså e dom snabbast på plats om nåt skulle hända... =)
Och glöm inte att kolla hur många fria utryckningar som ingår i priset! Ett ryck kan ligga på en tusenlapp eller mer... vissa har några gratis per månad!
Lycka till!
Vi har Sector Alarm, har haft det snart i ett år och är nöjda, men å andra sidan har vi inte haft brand, inbrottsförsök eller något annat som har medfört att de behövt göra något.
sector alarm har prio ett larm till sos, de skickar alltid ut en väktare, de kontroll ringer först och kollar om de får nått svar, får de inte det så så skickas de automatiskt ut en väktare.
sector alarm har fri utryckningar. finns ingen gräns på hur många som e fria.
Vi har Securitas och är hittills nöjda med det. Även hos dem ingår fria larm och en av väktarna bor några km bort
sector är kopplat till väktare, bara för att larmet heter securitas så är inte det samma företag som securitas väktarna. de hyr den tjänsten lika mycket som andra företag, tex sector. den stora skillnaden som jag ser det är att man blir uppringd av sos 112 om det händer nått, så skulle det tex hända en stpr olycka på motorvägen och många ringer 112, det som händer då e att man blir placerad i kö. säg då att samtidigt hemma hos dej så skadar sig ditt barn allvarligt. då vill man inte bli sittandes i nån kö. har du sector kan du trycka på trygghetslarmet och 112 ringer upp dej.
i övrigt så e det närmaste väktare som kommer, oavsett vilket bolag det är, sector alarm kan du inte ha om du har mer än 35km från väktarstationen.
vilket ger också en trygghet i sig.
Securitas var här härom dagen och satte i nya batterier på två ställen kostnad 776:- trodde verkligen att de ingår i avtalet att det hela skall fungera, utan en massa andra kostnader.
min flickvän anlitar sector alarm
dom verkar vara rätt pigga !!
Vi har verisure, tidigare Securitas directs hemlarm. Har fungerat utmärkt, både vid skarpa larm och vid servicebehov. Jag gillar också det faktum att alla ryck är fria och att jag via appen kan kolla om larmet är på eller av.