• Geiisha

Lilo... Ett Tjej- vs. Killnamn?

Tycker namnet Lilo är supersött på en kille, men tror att det för det mesta förekommer på tjejer. Am I right? I mina ögon så är det iallafall ett unisex-namn.

Vad tycker ni? Passar det bäst på en flicka eller pojke - eller vilket som?

• Svar på tråden Lilo... Ett Tjej- vs. Killnamn?
  • Jenny1

Har nog aldrig hört namnet faktiskt... Och kan väl inte säga att jag tyckte så värst mycket om det.

• 010306

Bara  hört det på  disneyfiguren så associerar det till tjej

• hzl

jag ville döpa vår dotter till levi, men då sa killen (som tyvärr hade veto) att levi var ett judiskt pojknamn...
    Tycker inte jag. jag tyckte att det var vår dotters namn efter jag såg henne

• asahlen

Låter mest som en tecknad figur som det är... döp barnet till nåt vettigt..=P

• Hallonmos

Beror på uttalet.Engelskt uttal passar bäst på tjej, Svenskt på kille.

• DenNamnbitne

Jag tycker inte att det passar som namn på en människa. Möjligtvis på en liten vovve:)

• Jencie
    asahlen skrev 2010-04-20 13:34:44 följande:
    Låter mest som en tecknad figur som det är... döp barnet till nåt vettigt..=P
    Tycker det är minst lika vettigt som vilket namn som helst!

Tycker dock att det känns mer ett flicknamn, men som någon skrev med svenskt uttal fungerar det visst som unisex.
  • asahlen
    Jencie skrev 2010-04-20 23:23:27 följande:
    Tycker det är minst lika vettigt som vilket namn som helst!Tycker dock att det känns mer ett flicknamn, men som någon skrev med svenskt uttal fungerar det visst som unisex.
    Fast man skulle ju aldrig ha kommit på det utan att filmen fanns.. de e samma sak med all barn som namn som föräldrarna hittat på eller modifierat... iland blir det för mkt. Tycker jag...
  • hzl
    asahlen skrev 2010-04-21 08:51:54 följande:
    Fast man skulle ju aldrig ha kommit på det utan att filmen fanns.. de e samma sak med all barn som namn som föräldrarna hittat på eller modifierat... iland blir det för mkt. Tycker jag...
    haha vaddå?
    ibland blir det för mycket ja. men det kan ju knappast appliceras här. Milo är ju ett "riktigt" namn tex. Då är väl inte lilo så konstigt? Samma med tex Kiana, Diana är det ingen som höjer på ögonbrynen över. Jag tycker inget av dessa namn är konstiga över huvudtaget.. Eller övertänkta eller modifierade
  • Geiisha

hzl - Kunde inte hållit med mer! Vet att många tycker att mitt favoritnamn Lima är gräsligt. Men egentligen.. LiNa går ju hur bra som helst - det låter ju för sjutton nästan likadant.

• Lady Bling

Lilo (från Lilo och Stitch) = tjejnamn. {#lang_emotions_wink}

• asahlen
    hzl skrev 2010-04-21 09:24:07 följande:
    haha vaddå? ibland blir det för mycket ja. men det kan ju knappast appliceras här. Milo är ju ett "riktigt" namn tex. Då är väl inte lilo så konstigt? Samma med tex Kiana, Diana är det ingen som höjer på ögonbrynen över. Jag tycker inget av dessa namn är konstiga över huvudtaget.. Eller övertänkta eller modifierade
    De skillnad på vilket namn man väljer. Lilo??? Det är en teckand figur...
    Milo? Har aldrig hört talas om nån som heter Milo, samma med Kiana.
    Det är udda namn, de e bara det jag säger.
  • hzl
    asahlen skrev 2010-04-21 10:06:28 följande:
    o jag menar att dom inte är så udda
  • hzl
    Geiisha skrev 2010-04-21 09:48:20 följande:
    hzl - Kunde inte hållit med mer! Vet att många tycker att mitt favoritnamn Lima är gräsligt. Men egentligen.. LiNa går ju hur bra som helst - det låter ju för sjutton nästan likadant.
    ja exakt! Jag tänker på supersnygga adriana lima..
Svar på tråden Lilo... Ett Tjej- vs. Killnamn?