Äta nudlar under graviditet? ok med E-ämnen!!!
Som rubriken lyder, vågar man? borde man? har ju hört så dåliga saker om E621 bland annat...
Åt ni mycket nudlar under graviditeten och i så fall.. fick ni ett normalt barn?
Som rubriken lyder, vågar man? borde man? har ju hört så dåliga saker om E621 bland annat...
Åt ni mycket nudlar under graviditeten och i så fall.. fick ni ett normalt barn?
Hej!
Vad roligt att du skriver om just nudlar... Jag åt mycket nudelsoppa (grönsakssmak) när jag var gravid med min dotter.. det var typ min "craving" , vart sugen på det hela tiden.. och min dotter är fullkomligt frisk och fantastisk, och har inte drabbats av något pga det..
det är väl så liten mängd att det inte kan göra så stor skillnad.. men allt ska väl ätas med måtta? :)
Såklart får du äta nudlar!
Här är kostråden:
www.slv.se/grupp1/Mat-och-naring/Kostrad/Gravida/
Är man orolig över skadliga E-ämnen så är det nog fler livsmedel än enbart nudlar man bör hoppa över......
tack för svar... har läst så mycket om e621 och barn med ADHD... man blir ju orolig..
http://miccawhite.blogg.se
problemet är inte vad du äter en gång utan vad du äter dagligen
Om du tänker på alla gravida som har cravings på godis, bullar osv och ser hur mycket E ämnen det är i det och dem ändå får friska ungar så är 1 nudelpaket en droppe i havet.
hej tänk att fler går och tänker på samma sak..,..,jag tycker också om att äta nudlar....men oroar för om det är skadligt. Fast det är som Lore 86 säger att om man äter något någon gång är det ju inte så farligt. Det finns ju faktiskt kvalitets nudlar och riktigt sunk nudlar typ euroshop eller liknande. De bästa är ju de med bilden som har den lilla japanska pojken med trätofflorna på, de håller bra kvalite på nudlarna. Förresten...alla asiater som äter nudlar och massor av smakförstärkande i sin kost...de får ju söta och normala barn!