• Anonym

Han litar inte på mig! Vill inte att jag ska åka till bland annat Sandhamn.

Min pojkvän verkar inte lita på mig. Han har rest vid 3 tillfällen tillsammans med vänner utan mig men nu i sommar är jag sugen att åka till Sandhamn och även Gotland under sommaren men han tycker att det är för mkt part, party där.

Ja visserligen. Men skall man inte lita på varandra? Antar att han också festat när han varit utomlands med sina vänner. Han vill nu följa med mig när jag ska iväg trots att det bara är tjejer.

Hur skulle ni reagerat?

• Svar på tråden Han litar inte på mig! Vill inte att jag ska åka till bland annat Sandhamn.
  • Anonym

*Puff* såg inte tråden blad de övriga.

• Anonym

Ingen som har några tankar kring detta?

• typexempel

Jag skulle iofs tycka att åka ett gäng tjejer till Sandhamn/Gotland hade varit svårt om det hade varit min sambo. Främst kanske inte för att hon "kanske festar" utan snarare för att under just de veckorna som du antagligen vill vara där så är det jordens köttmarknad.

Rätta mig om jag har fel, men visst är det stockholmsveckan på Gotland ni siktar på?

Jag har själv varit och festat där, med och utan sambo, och helt på allvar, så handlar dessa veckor till ganska stor del om att visa upp sig på ett eller annat sätt.

Sen kan jag tycka att det är lite dubbelmoral från din sambo ändå.. men men.

• Anonym

Jo visst är det kanske så men jag har aldrig varit där under just Sthlmsveckan och är nyfiken. Jag tycker att det är dubbelmoral. Ok, om han aldrig festat på sina resor men det har han ju gjort. Så vad är egentligen skillnaden. Köttmarknaden finns så fort man går ut och tar ett glas.

• Anonym (vår)

Jag skulle bli riktigt förbannad om min man gav mig den ursäkten för att jag inte skulle få åka själv.

• Anonym
    Anonym (vår) : Jag är sur nen inte förbannad..... Sist han skulle åka frågade han om det är ok att han åker. Klart det är ok sa jag men då ska det vara ok att jag åker iväg med mina vänner pckså. Ja det var det,,,, Men nu lkåter det inte så.
  • Anonym (vår)

Det är ju det som blir så fel att det är ok att han åker och sen när du vill åka så är det inte ok. Förstå inte riktigt hans tankestätt. Antar att du påpekat det för honom, vad svarade han på det?

• Anonym
    Anonym (vår) : Han sa att det var annorlunde eftersom exempelvis Sandhamn är typiskt festarställe.. Men han har varit på typiska festarställen själv när vi har varit tillsammans så  jag har svårt att riktigt se skillnaden.
  • levnadsglad
    Anonym skrev 2010-04-20 14:38:16 följande:
    Anonym (vår) : Han sa att det var annorlunde eftersom exempelvis Sandhamn är typiskt festarställe.. Men han har varit på typiska festarställen själv när vi har varit tillsammans så  jag har svårt att riktigt se skillnaden.
    Men du kanske far iväg för att festa? Varför får han vara iväg och festa men inte du?
  • sjuttiofemman

Det här kanske låter sjukt, men många av oss killar resonerar lite ologiskt ibland.

Jag vet för mina tankar var precis sådana med mitt ex. Hon ville åka utomlands med sina tjejkompisar och trots att det inte var till något partyställe så knöt det sig i magen på mig. Ett gäng tjejer som åker tillsammans får så otroligt mycket mer uppmärksamhet än ett gäng killar som gör samma sak. Och även om ens partner inte är ute efter att göra något "dumt" så räcker den här uppmärksamheten för att trigga igång svartsjukan.

Men jag tror helt enkelt att det är en vanesak. Säg till honom att det är just en vanesak och att om du åker iväg på detta och han tvingar sig till att ta det lugnt med tankarna så kommer det att kännas bättre nästa gång. Och visar du dessutom att du inte har den minsta lust att göra något som skulle såra honom så kommer detta att gå bra.

Så från oss killars sida är det alltså stor skillnad på ett gäng tjejer som åker utomlands eller till partyställen i Sverige och festar mot ett gäng killar som gör samma sak.
    För vi vet hur vi singelkillar skulle reagera på ett gäng festande tjejer, vi tittar och flirtar gärna lite. Jag tror det är sånt han mår dåligt över.

• JBC

Hmm. Är detta "genom sig själv känner man andra", eller? Tycker att detta känns lite typiskt på nåt sätt. Folk kan inte acceptera att bete sig som dom själva vill bli  behandlade? Har han nu vart iväg utan dig måste det ju va ok att du också sticker iväg ett tag?

• typexempel
    Anonym skrev 2010-04-20 14:17:29 följande:
    Jo visst är det kanske så men jag har aldrig varit där under just Sthlmsveckan och är nyfiken. Jag tycker att det är dubbelmoral. Ok, om han aldrig festat på sina resor men det har han ju gjort. Så vad är egentligen skillnaden. Köttmarknaden finns så fort man går ut och tar ett glas.
    Ja så är det säkert.. Dock är det väl exponentiellt mycket värre på de här ställena.
    Han kanske bara är osäker, som kille kan jag säga att jag känner mig oroad av att kvinnor ofta är serverade med mer lockelser än män är.

Hur skulle du agera ifall du blivit medbjuden på några av de stora lyxjakterna? Eller ifall dina kompisar blir det och dom vill att du hänger med?
    Menar snubbarna som bjuder med har ju en agenda, och du hade ju inte gärna gått hem själv eller hur?

Tycker att det är dubbelmoral från din snubbe iofs, men samtidigt så försöker jag bara ge reflektionen på hur jag själv ser på det, fastän jag kanske inte ger sken av det till någon i min närhet.
Svar på tråden Han litar inte på mig! Vill inte att jag ska åka till bland annat Sandhamn.