• Anonym

stickningar i magen

Vad kan detta vara?
    Ibland sticker det till lite i magen.. oftast på samma ställe. Känns som man sticker till med tunna tunna nålar. Gör inte ont allt, men känns nästan lite obehagligt..
    Och så kliar det lite på magen me..

Någon som varit med om samma och är gravid?

• Svar på tråden stickningar i magen
  • Wilde

Ja, jag hade också dessa stickningar de första veckorna när jag var gravid. Det känns obehagligt, men är helt normalt :)

• Anonym (Tjej)

Hej!

Idag när vi skulle ha sex så fick jag också sådana stickande nålar i magen. Vi har precis börjat försöka bli gravida, så jag undrar om det är samma som du känner. Jag har haft ägglossning i dagarna, måste erkänna att man känner efter lite extra på allting. Men det gjorde nästan lite ont, stickningarna. Men det kan ju inte vara symptom redan, det verkar ju knäppt. Igår vad jag inte gravid när jag var hos gyn i varje fall och tog test på grund av smärtor i magen.

• Anonym

blir kanslig nar jag laser detta, for jag har alltid stickande kansla i magen och tjejmagen, varje manad, ar sa less att gravidtesten visar negativt.....i februari hade jag kramp 2 ggr BIM-4 och sen hade jag ENORM magknip i ca 40 min da jag bara lag och kved och va aven nara pa att aka till akuten..och detta skedde 2 dagar innan BIM...mensen var sen, jag hoppades verkligen att NU har det tagit sig....men den kom 5 dagar senare, och den var sparsam mens och den likande bara gammalt blod, och jag har fortfarande stickningar i magen...och kanner nu nar jag skriver detta att det sticker till i hoger sida pa mig da och da. Helt mysko. Gjorde ett test igar, minus. OM jag ens skulle vara gravid skulle jag va i vecka 10. Kan man verkligen vara laghormonare sa lange IFALL jag skulle vara med barn? Jag har ju anda symtomen, latt illamaende ibland, jag ar storbystad sa jag kan inte marka att dom vaxt hehe...men min kropp e helmysko och jag ar rent utav forbannad att den leker gravid med mig {#lang_emotions_cry}

• Anonym

Är du i början av graviditeten?

Mest troligt är det livmodern som början växa lite isåfall, då kan det kännas precis som att det sticks med små små knappnålar.

• Anonym

Jag får såna stickningar. Oftast beror det på saker jag ätit. Förmodligen är det något som ligger i tarmen och trycker på en nerv eller liknande. Jag är inte gravid och har aldrig varit men känner så ganska ofta.

• Anonym

Alltså jag har aldig någonsin känt detta förut. Bara kanske de 3-4 senaste dagarna. Jag har precis gått in i v.12. Jag är inte orolig att det ska vara någon fara. Och jag har inte tänkt på om detär när jag äter.. ska tänka på det och se om det är så. Det kan ju vara tarmarna.. Det är oftast till höger om naveln, fast inte så nära magen.

Jag har också haft svårt att bli gravid. Vi blev gravida på 3e ivf försöket. Så det har varit några års kämpande även för oss. Men jag har iaf inte kännt detta innan. Och det kliar till ibland ganska långt upp.. vid revbenen ungefär.

Jag undrade mest vad det kunde vara och om det är fler som har det så.

• Anonym
    Anonym skrev 2010-04-21 10:59:59 följande:
    Alltså jag har aldig någonsin känt detta förut. Bara kanske de 3-4 senaste dagarna. Jag har precis gått in i v.12. Jag är inte orolig att det ska vara någon fara. Och jag har inte tänkt på om detär när jag äter.. ska tänka på det och se om det är så. Det kan ju vara tarmarna.. Det är oftast till höger om naveln, fast inte så nära magen.Jag har också haft svårt att bli gravid. Vi blev gravida på 3e ivf försöket. Så det har varit några års kämpande även för oss. Men jag har iaf inte kännt detta innan. Och det kliar till ibland ganska långt upp.. vid revbenen ungefär.Jag undrade mest vad det kunde vara och om det är fler som har det så.
    fast inte så nära naveln skulle det stå...
Svar på tråden stickningar i magen