• pigglet

Endast feber i 2 veckor

2 av barnen har nu haft feber i 12 dagar. Den kommer och går, på morgonen är de nästan alltid feberfria, på eftermiddagen kan febern stiga till 39 grader på ett par timmar. Ingen förkylning, inget annat konstigt heller...

Ingen urinvägsinfektion (när det började i alla fall), lite sänka förstås, ingen öroninflamation, ingen lunginflamation...

Någon som varit med om liknande? Hur länge tog det innan de blev friska?

• Svar på tråden Endast feber i 2 veckor
  • mamsenvero

Jag har en liten kille som har det precis så och han har haft det i 3,5 veckor och vi har gjort varenda prov som går att ta och läkarna hittar ingenting.

• pigglet

Nej, inte riktigt det svar jag ville ha   :(

Så tråkigt för er! Det är ju frustrerande redan efter 2 veckor...

• galnevale

har en tjej som nu är inne på  3 veckor med feber, har väl haft någon/några feberfria dagar under tiden.
    Vi kan inte låta barnen få för hög feber pga kramper så vi ger alltid alvedon/ipren för att hålla nere febern.
    Ska ringa vc i morgon igen om febern inte ger sig. hon hade liite förhöjt crp i fredags men inget de gjorde något för.

så jag undrar samma som du, när ska det bli bra?

• pigglet

Imorgon ska vi på "barn" och ta lite mer prover. 15 dagar idag. 39 grader.
    Läkaren där sa att febern inte beter sig som en virusinfektion... vet inte om det är bra eller dåligt... hoppas de har någon idé om vad det kan vara. Har din tjej inte heller haft någon förkylning under tiden?

Barnen blir väldigt dåliga i magen när de har febertopparna. Är de feberfria så kan de vara som vanligt, sedan åker febern upp och maten ut liksom... Undrar om det beror på febern i sig, eller om det kan ha något annat samband?

• galnevale

vad skönt att de kollar upp! Lillan här har haft lite hosta nu och i natt lät det inte bra. fruktansvärt rosslig så jag trodde hon höll på att få astma anfall. Storasyster har infektionsastma och detta lät nästan som det. Fast ändå hostade hon inte så jag tror hon behöver hjälp med något så hon kan hosta eller vad det nu är.

Har tid till vc idag efter 13 så då ska vi ta detta. Och hon är även lös i magen, har varit det sedan december. och nu i morse hade hon diarré. Vet inte heller om magen kan bero på febern eller tvärtom.

• pigglet

Undrar samma sak - beror diarrén på febern eller har de feber för att något är sjukt i magen?

De provsvar som var klara idag visar inget. Njurfunktion osv ok. Lungor, mage, öron ok. Urininfektion ok. Sänkan högre idag än för en vecka sedan. Men inte så hög att det kan var tex njurbäckeninfektion.
    Väntar på urinodling och blododling. 

40 grader på dottern. Dag 16 idag. Fick feber redan vid lunch idag. Går inte alls åt rätt håll   :(

• galnevale

Fy vad jobbigt. hur gamla är dina barn?

dottern crp var lite lägre i går. hostan tycker jag dock är värre men kanske beror på att hon klarar att hosta mer nu när hon fick bricanyl i stället. de pratade om "pingpong" infektioner på henne. alltså att hon får små olika virusinfektioner och att det är därför hon får feber och sedan en dag är feberfri för att sedan få feber igen.

Får väl se hur det går med hennes hosta under helgen men ingen lunginflammation i alla fall.

• pigglet

Hon som mår sämst är 6 år. Sonen är 3.

Idag var en bättre dag. Önska bara att det kan betyda att de är på bättringsvägen. Sonen feberfri hela dagen, dottern 38,5. Bra med en dag då de kan äte lite i alla fall.

Det som känns så mysko är att de inte har haft minsta lilla tecken på förkylning eller så...

Pratade med en mamma idag. Hennes son har haft feber i 6 veckor nu! Visserligen bara runt 38, så det är väl kanske inte samma, men 6 veckor!!! Feberfri på morgonen, 38 när han kommer från skolan. Prover tagna, ingen ledtråd...

• galnevale
    pigglet skrev 2010-04-24 21:16:27 följande:
    Hon som mår sämst är 6 år. Sonen är 3.Idag var en bättre dag. Önska bara att det kan betyda att de är på bättringsvägen. Sonen feberfri hela dagen, dottern 38,5. Bra med en dag då de kan äte lite i alla fall.Det som känns så mysko är att de inte har haft minsta lilla tecken på förkylning eller så... Pratade med en mamma idag. Hennes son har haft feber i 6 veckor nu! Visserligen bara runt 38, så det är väl kanske inte samma, men 6 veckor!!! Feberfri på morgonen, 38 när han kommer från skolan. Prover tagna, ingen ledtråd...
    Men fy vad jobbigt!
    Skönt att ni fått en "vilodag" i alla fall. Jag ringer nog 1177 imorgon om dottern inte är bättre. idag feber igen 38.6. Var jätte trött ni i kväll och man såg verkligen på henne att hon inte var bra.
    Har sedan låtit väldigt väsig eller hur man ska förklara det och jag tyckte hon andades snabbt men "bara" 31 och vad jag hittat på nätet så är det normalt. Dock vet jag inte om det gäller då de sover men men.

Så vi har även hosta men fattar inte varför det inte ger sig och så varför feber varannan dag? hon har även ätit dåligt ett tag. idag åt hon dock bra med lunch men ingen middag och bara hälften av vällingen. Börjar fundera på om stackaren har fått infektionsastma som storasyster eftersom allt låter bra när vi varit hos läkaren. Tycker ju inte att bricanylen hjälper heller.
    Usch förlåt att jag bara tjatade. Men så jobbigt när barnen är dåliga och man inte kan hjälpa dem. Och inte kan hon berätta heller.
Svar på tråden Endast feber i 2 veckor