• blues0504

Jag tror inte de är sant! Hjälp mig!!

Idag var jag med om det värsta, jag kan knappt tro att det är sant. vi hade varit på lekplatsen och skulle ta bilen hem, min son som är 4 år springer före mig ner till bilen medans jag och lillan går sakta. Då ser jag att han springer fram till en annan mamma och bara börjar spotta efter henne helt utan anledning... ?? jag blev så fruktansvärt sårad..
    Jag blir ju naturligtvis väldigt arg och vill att han ska be om ursäkt till henne, då sätter sig denna mamman i bilen och stirrade argt och bara kör i väg.. hann aldrig be om ursäkt.. =( det här har jag haft på hjärnan hela dagen. Jag hann inte be henne om ursäkt, hon tyckte säkert att jag hade världens mest ouppfostrat barn. Jag känner mig som en fruktansvärt dålig mamma. Min son har aldrig gjort så här och jag vet inte vad som flög i honom.. Vi pratade väldigt mycket om detta efteråt och han förstod att han hade gjort fel.. Men jag mår inte bra över detta.. Var bara tvungen att skriva av mig lite.. tack!

• Svar på tråden Jag tror inte de är sant! Hjälp mig!!
  • McIris

Barn gör ju tokiga saker ibland utan förklarlig orsak, det gör väl inte dig till en dålig mamma! Du är ju super engagerad, ledsen och verkar lägga ne mycket möda på att uppfostra ditt barn. Ta det lugnt, han kommer säkert göra fler knasiga saker utan att det på något sätt är ditt fel. Han är en liten person, ingen robot

• Lilly mama

Det är väl inte hela världen att ni inte hann be om ursäkt? Du kan ju prata med din son i alla fall och säga att det inte är snällt att spotta på andra. Om kvinnan också har barn eller någonsin har träffat ett barn så vet hon sannolikt att barn gör märkliga saker hux flux som man inte riktigt kan förstå. Hon borde ha fråga din son varför han spottade. Det hade jag gjort. Ibland biter ett sansat påpekande från en främling bättre än mammas "tjat".

• gullehjärtat

Först och främst så va det din son som spottade , INTE du :)
    Kanske borde den andra mamman känna sej dum som inte väntade på en ursäkt.. ?? Hon måste ju sett din min, om du såg hennes menar jag.
    Försök glömma det ! :)

Svar på tråden Jag tror inte de är sant! Hjälp mig!!