• Elfvina

Eccoskor (vuxen) skostorlek?

Jag funderar på att köpa ett par Eccoskor. Ska beställa på nätet då de inte säljs där jag bor. Är det någon som har haft Ecco-skor och kan säga hur deras storlekar är. Jag har i vanliga fall storlek 41 och funderar på att ta ett par i storlek 41. Men jag har hört att de är små i storlekarna. En kompis har mätt innersulan till sina Eccoskor och får den till 27 cm. Jag mätte min egen fot och den är exakt 27 cm. Frågan är om storlek 41 kommer att vara för trång då? Ska man ha några milimeter till godo som när det gäller barnskor? Bäst hade det ju varit att få prova skorna, nu blir det ju att jag får skicka tillbaka om jag inte kan ha dem. Största storleken är just 41 också.

• Svar på tråden Eccoskor (vuxen) skostorlek?
  • Lillsnufflan

Nja, jag har 38 i de flesta skor, även Ecco. Mitt problem är att jag har ganska breda fötter och då är Ecco perfekt, jag upplever att de är bredare än många andra märken. Men de kanske inte är så långa, jag vet inte.

• ÄlskarJohan

Jag tycker att dem är stora i storleken oftast. Ligger normalt mellan str 38 och 39, i Ecco köper jag alltid 38.  Men jag tycker också att det beror lite på modellen, vissa är ju smala framtill, andra mer fotformade, breda framtill och alltså lite större..

Hade jag varit du hade jag chansat på 41 :)

• Elfvina

Tack för era svar. Jag har breda fötter så det låter ju bra med Ecco då. Jag satsar nog på 41, om det inte kommer in fler svar som säger emot

• Gurkburken

Jag tycker Ecco är små i storlekarna. Jag får nästan alltid gå upp en storlek jämfört med vad jag normalt har.

• cicci85

Oj, va olika det är! jag brukar ha 38-39 men eccos gympadojjor provade jag även 37 så jag tycker de va lite större i storleken. Men 38 passade ändå bättre förresten.

Svar på tråden Eccoskor (vuxen) skostorlek?