• myrstacken

Hur hinner ni som har barn på dagis med att tvätta erat hår, föna det och fixa er inför arbetsdagen? OCH klä på erat barn osv.

Hur hinner ni som har barn på dagis med att tvätta erat hår, föna det och fixa er inför arbetsdagen? OCH klä på erat barn osv.

Går ni upp kl: 04.00 på morgonen eller hur gör ni?

• Svar på tråden Hur hinner ni som har barn på dagis med att tvätta erat hår, föna det och fixa er inför arbetsdagen? OCH klä på erat barn osv.
  • blommanigbg

Jag tvättar det och sätter upp håret i en tofs...

• sofie3

Kan tänka mig att man förbereder så mycket som möjligt kvällen innan.. eller?
    Jag hade nog gjort det iaf

• FrökenR

Föna håret, vad är det ?

• Sennaboo

Jag har rakat av mitt hår. Mycket tidsbesparande och skönt dessutom

• Maj bebis

Jag hinner aldrig sådant på morgonen utan det sker på kvällen när barnen sover.

• Neko

Tvättar håret, sätter i spray, låter det lufttorka på vägen ^^

• Tankgirrrl

hej!
    Jag gör så att jag fixar mig kvällen inna ofta innan min dotter gått och lagt sig, då duschar/ badar jag fixar håret (tricket är att föna det riktigt torrt) fixar med runborste sen på morgonen borstar jag håret och fixar med rundborsta kanske 2 min brukar räcka!
    Vi går upp tio i sju, då sätter jag min dotter framför Dora utforskaren på nickelodeon och då har jag 20 min på mig att fixa med mig och sen göra frukost! sen efter frukosten gör jag iordning henne för dagis. så vi går upp 06:50 tar bussen 08:10 och vi behöver sällan stressa!
    hoppas det gav lite tips?

• LHUF

jag går upp en halvtimme innan jag misstänker att hon kommer vakna och duschar, medans hon sedan äter sin välling i vår säng fixar jag med kläder och hår( oftast tofs iofs) Sedan är hon klar med vällingen så då blir det blöjbyte, påklädning och sedan ned för frukost nr 2

Tilde 080319
  • Joelbitar

Varken tvättar eller fönar håret på morgonen!{#lang_emotions_wink} Skulle jag aldrig ha tid med.

• Kazeer

Jag tvättar aldrig håret på morgonen ... och en fön äger jag inte ens. Däremot sätter jag upp håret och sminkar mig på morgonen.

När vi båda två har jobbat, så har vi gått upp 5.30-6.00. Jag har åkt hemifrån 6.30-7.00 och maken har lämnat på förskolan strax före 7.30.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
Svar på tråden Hur hinner ni som har barn på dagis med att tvätta erat hår, föna det och fixa er inför arbetsdagen? OCH klä på erat barn osv.