• devina

Så arg på dagis

Hej!

Jag vill ha ett råd. Min son är tre år och personalen på dagis säger att han är så arg på dagis, eller ledsen när någon av de andra barnen kommer och tar någon grej av honom. Jag kommer ihåg när han började där, då lät han alla ta sakerna för han vågade inte säga nej men det skulle de lära honom och nu när de gjort det är det också fel???

Men nu till det egentliga problemet. De tycker att han ska ha en resurs för det beteendet så vi har ansökt om det. Då skrev de i ansökan att det bästa för honom är att få flytta över till stora avdelningen samtidigt som sina kompisar. Men nu har de flyttat över alla utom honom så han går med alla nya barn som är mellan ett och ett och ett halvt.

Hans bästis kom de och hämtade ute på gården när vi kom en morgon så han fick gå in och börja på stora avdelningen men vår son fick vara kvar ute. Det blev väldigt konstig stämning när han som fick börja på stora frågade efter vår son men ingen svarade honom.

När de frågade om någon hade pratat med mig så sa jag nej och de sa att det är bäst att han är kvar på lilla där han kan rutinerna. Först innan jag visste att de flyttat över alla i hans ålder så tänkte jag att det är väl okej men sedan fick jag veta att det bara var han kvar. De sa att han kan ju få gå över till stora på eftermiddagen men när han fått göra det en dag hade de hämtat tillbaka honom sedan och han skrek när pappa kom och hämtade honom att han vill vara på stora och han undrade varför hans kompisar inte tyckte om honom längre då han fått gå därifrån.

Varje morgon under en längre tid har han sagt att han inte vill gå till dagis. Det började när han fick en lillebror men jag tror inte att det här hjälper.

Sedan hans kompisar började på stora avdelningen har han varit väldigt arg här hemma och spottat, slagits och skrikit. Kan det vara att han känner på sig något? Kan han känna sig utanför?

Hjälp oss! Vi vet inte vad vi ska ta oss till? Jag ville inte ens låta honom gå till dagis idag och han får vara hemma imorgon också.

Efter att både sambon och sagt att det känns konstigt att han ska gå kvar med alla små så sa de att de skulle kolla upp om han får börja på stora??? Vad då kolla upp??? Vill de inte ha honom där? Alla andra fick ju börja utan att det skulle kollas upp?

Hjälp!!!

Svar på tråden Så arg på dagis