• Anonym

Svårt att bli gravid efter abort?

Jag gjorde en abort för 3 år sen och kan det påverka mina chanser att bli gravid nu? Vi har haft oskyddat sen september förra året, det är ingen lång tid. Jag vet, men oron finns där ändå. Tänk om jag förstörde mina chanser att få fler barn genom att jag gjorde en abort?

Någon som vet?

• Svar på tråden Svårt att bli gravid efter abort?
  • Juni 06

Jag har gjort 2 aborter och har en son på 4 år och en till på väg. Nej det gör det inte svårare att bli gravid.

• Anonym (tutiluren)

Gjorde en innan jul som jag ångrar , fick en infektion efter den och när vi nu försöker är det hopplöst..

• Amelica

Chanserna att blir gravid efter en abort minskar, sen beror det på hur många gånger man gjort abort och vad det var för abort... Sen kanske man har svårt att blir med barn från början och sen minskar chansen i och med aborten. kontakta gyn eller bm och ta reda på det....

• Anonym

Jag har gjort 3 aborter efter min första dotter kom till världen... Och jag har då inte märkt nån skillnad.. Har fått en dotter till efter dem 3 st aborterna....

• Anonym (tutiluren)
    Amelica skrev 2010-04-21 10:43:35 följande:
    Chanserna att blir gravid efter en abort minskar, sen beror det på hur många gånger man gjort abort och vad det var för abort... Sen kanske man har svårt att blir med barn från början och sen minskar chansen i och med aborten. kontakta gyn eller bm och ta reda på det....
    Det var min andra och sista, hugger hellre av mig högerbenet än går igenom det igen..men det är just infektionen som gör mig lite rädd
  • Anonym (mamma till 3)

Klart det kan påverka, men det behöver ju inte ha med det att göra heller! Jag har gjort två aborter, och har blivit gravid med alla 3 mer eller mindre på första "försöket"  Det har väl att göra med hur lätt eller svårt man har för att bli gravid. Men gå och kolla för säkerhets skull så det inte blivit några skador under aborten! Lycka till

• Anonym

ska tillägga att jag inte gjort medicinsk abort utan jag varit sövd och "skrapad"

• Anonym (förutsättningar)

det beror helt på vad man har för förutsättningar när man gör aborten. har man redan "svårare" att bli gravid kan det räcka med en abort att bli infertil (vet tyvärr detta), men man ska heller inte rita fan på väggen. prata med din gyn för att få mer säkrare svar!

• Anonym (ssk gyn)
    Amelica skrev 2010-04-21 10:43:35 följande:
    Totalt felaktig info!! Chanserna att bli gravid påverkas INTE vid en komplikationsfri abort! Ta reda på fakta innan du slänger ur dig sånt!
Svar på tråden Svårt att bli gravid efter abort?