• Anonym (E)

Ingen mens ännu efter missfall

Behöver nu lite svar på mina frågor som snurrar runt i huvudet. Jag och min sambo fick reda på att vi skulle bli föräldrar för 6 veckor sedan, två veckor efter nyheten började jag störtblöda (v.9) och åkte in till kvinnokliniken och det fanns inget kvar. Jag har nog inte gråtit så mycket som jag gjorde den dagen, idag är det bättre. Vi har varsitt barn sedan förut och vardagen håller igång en iaf. Min sambo säger att det kommer fler chanser och det har han ju rätt i =) Mina funderingar nu är dessa:

- Jag fick som sagt missfall för en månad sedan, när kommer mensen tillbaka?
    - Jag har inte som sagt haft mens än men tyckte mig ha ägglossning, kan det vara så att jag redan är gravid igen?
    - Om jag ska göra ett gravtest nu, finns det kvar nåt från förra graviditeten som kan göra ett "fel" plus?

Vore så tacksam för svar!

• Svar på tråden Ingen mens ännu efter missfall
  • Guido

hmmm - jag vet att mensen kan dröja efter ett mf, men visst kan det också vara så att du är gravid igen. Går väl egentligen inte att säga om det finns kvar hormoner från förra grav men om du fått konstaterat för länge sedan att allt var borta så borde det inte finnas kvar grav.hormoner efter mf.

Kanske ska du be att få göra ett kontrollultraljud så du vet?
    Kan ju också vara så att du inte hade ägglossning efter mf men att det kändes så. Det är vad jag förstått vanligt att ägglossningen uteblir efter ett mf och då kan också mensen låta vänta på sig.

Jag skulle nog ta ett grav.test och därefter besluta om kontakt med gyn för ett ev. ultraljud.

• Anonym (E)

Tusen tack för ditt snabba svar. Jag funderar på om jag kanske ska ta och vänta en månad till och se om det kommer någon mens eller inte.. läste i en annan tråd att det kunde ta upp till 9 veckor innan hormonet var borta. På VUL så såg hon att det inte var en enda rest kvar så det är helt tomt!

/E =)

• Anonym (E)

Orkade inte hålla mig tog ett gravtest förut, vilket visar ett starkt plus. Är jag gravid?

• jinxy

TS: Min situation är EXAKT som din... gjorde test igår och det var ett väldigt starkt plus. Men jag har också läst mig fram till att hormonerna finns kvar i upp till 9 veckor precis som du säger... jag som hade tänkt ta ett test för att utesluta att jag är gravid och bara behöva vänta på mens liksom. Nu vet man ju varken ut eller in längre.

• InaLo
    Anonym (E) skrev 2010-04-21 20:50:24 följande:
    Orkade inte hålla mig tog ett gravtest förut, vilket visar ett starkt plus. Är jag gravid?
    Om du vartit hos gyn och inga rester kvar så borde ju testet blekna. Men du var ändå i v9 coh då är ju gravhormonerna så höga. Det är jätte svårt att säga. Mitt visade neg 12dagar efter mf(v7)  och jag hadde ändå lite slemhinnor kvar. Det är mycket möjligt att du är gravid igen. Det enda du kan göra är att vänta 1vecka och se om testet bleknar och gör det inte det så behöver du nog vänta en vecka till och ta ett test. Att göra ett vul nu är svårt. De vet inte vad de ser.
  • jinxy

Jag var iofs också i vecka 7+4, inte 9 så det skiljer ju på mig och TS.

• InaLo
    jinxy skrev 2010-04-22 14:32:41 följande:
    Jag var iofs också i vecka 7+4, inte 9 så det skiljer ju på mig och TS.
    Värkar ju lovande men ta inte förmycket ut i förskott ändå. Jag har ju läst här på fl om dem som testar regelbunder för att se att hormunerna försvunit viket de inte gjort efter 4-5. Men klart att möligheten finn. Man har ju ofta läst om dem som blir gravidia direkt efter mf.
    Hoppas ni två har den turen nu.
  • Anonym (3mf)

Nu skriver jag bara om mina missfall och inte fullgångna graviditeter och missfallen är inte efter varann så oroa dig inte för sånt.

Iallafall så första gången jag fick missfall (vecka 11) så visade testet negativt så fort jag testade efter att de konstaterat att inga rester fanns kvar. Det var 4 dagar efter det börjat blöda och 3 dagar efter själva missfallet (den dagen det gjorde ont och allt kom ut).
    Andra gången var jag i vecka 8 och testade negativt efter 2 dagar. Redan efter en dag var det mycket svagare på testet.
    Tredje gången var i vecka 6 och testet visade negativt redan dagen efter.

• Anonym (3mf)

Ja jag missade att skriva att jag tror att du är gravid igen.

• jinxy

Fortfarande ingen mens i sikte och idag är det exakt fem veckor sedan det hände.

Har bestämt mig att vänta minst en vecka till innan jag kollar upp mitt tillstånd närmare.

Svar på tråden Ingen mens ännu efter missfall