• Anonym (Utan sex)

Vi kommer inte igång med sexlivet. Får panik snart!!

Vi fick en dotter för ca 2 år sen och hade sex första gången ca 4 mån efter förlossningen. Tänkte då att vi skulle sätta igång men dottern hade och har fortfarande lite sömnsvårigheter och vårt förhållande har tärts lite pga det.
    Jag har varit så sjukligt trött av alla sömnlösa nätter och även min sambo har varit trött..

Har försökt komma igång med sexet men det blir liksom bara en gång och sen går det flera månade mellan
    Tragiskt, men utan att överdriva så har vi väl haft sex 10 ggr på 2 år kanske vilket räknas som ett "sex-löst" förhållande enligt "experter".
    Vi får till det de ggr vi har barnvakt (typ 3 ggr har det hänt) och vi får ligga själva och sova ut på morgonen..
    Någon enstaka gång när dottern sovit hemma har det blivit oxå...

Varje gång vi har sex så känns det väldigt bra o jag tänker då att "nu, nu så ska vi sätta igång igen".. men så går tiden o så blir det inget..
    Har gått så långt nu att jag är rädd för att ta intiativet med risk för att bli avvisad..
    Tycker nämligen att det verkar va min sambo som är den som är minst intresserad. Ibland så närmar jag mig på kvällen men han pussar mig då lite kamratligt o säger god natt vilket gör att det inte direkt känns aktuellt att fortsätta..
    Vi e lite dåliga på att prata om sånt här men nu börjar jag få panik..

Vi hade sex väldigt ofta (flera ggr/v) innan dottern kom och jag tycker egentligen att det är jättevikigt. Är rädd att vårt förhållande går åt skogen tillslut om vi inte börjar ha sex.  Saknar det jättemkt och vill att det ska bli en natrurlig del i vårt liv igen.. Nu känns det mest som en jobbig sak..

Någon som varit i denna sitsen o vad ska man göra?

• Svar på tråden Vi kommer inte igång med sexlivet. Får panik snart!!
  • FruT81

Tror ni måste börja ha sex utan att kanske faktiskt ha lusten just nu pga trötthet och sexbrist. För att få igång sexlivet måste man ha sex...för har man det vill man tillslut ha mer av den varan. Försök även om dottern är hemma. Bygg upp stämningen ge varann massage, prata med varandra, berätta några drömmar ni kanske har "liggandes på hyllan", kramas mer, pussas mer, ge varandra egentid....... titta på lite sexiga filmer (kanske porr) läs sexiga noveller...prata lite dirty med varandra, skicka dirty sms, ÄVEN om ni inte har lust: FEJK IT UNTILL YOU MAKE IT! Ni kommer hitta tillbaka till varandra men inte utan ansträngning.....

Lycka till TS

• Anonym (Prata)

Prata med din man om detta. Säg hur du känner.

Jag har en kar som inte vill lika mycket som jag. Jo jag som kvinna vill mera än vad min man vill.

Vårt förhållande höll på att gå helt åt skogen, min man blev deprimerad och jag var otrogen. Det jag inte fick hemma sökte jag någon annan stans. Man blir galen om man inte får det man behöver, då gör man galna saker.

Gör inte samma misstag som jag gjorde. Prata med honom innan du blir galen och någon annan ger dig det du söker.

Han kanske också är rädd för att ta första steget, vilket leder till att ingen av er gör det. Kanske det inte känns naturligt för honom att ha sex efter att ni fått barn. Sover barnet i eget rum eller med er?

Om barnet sover med er tycker jag att ni skall flytta det till ett eget rum. Du skriver om att ni är trötta, är det för att ni är uppe på natten? Om barnet sover med er kanske barnet störs av er och vaknar då.

Min relation till min man och vårt sexliv blev bätre efter att vi pratat ut och funderat. Jag sa att jag skulle vilja ha sex minst 4 gånger i veckan och att jag inte kan leva med någon som inte vill det. Jag sa att jag inte klarar mig med att ha sex en gång i månaden. Nu har vi sex kanske 2 gånger i veckan, inte exakt vad jag skulle vilja men mera än vad vi hadde förut. En sak till du dör inte av att bli nekad sex, men du bör göra klart för din kar att det inte är roligt att bli det varje gång du vill. Han bör också uppmuntra till sex, annas känns det som om det skulle vara bara du som vill och han bara gör det för din skull.

Hoppas du hittar en lösning på ditt problem

• redneck girl

sex föder sex.låt inte dottern styra ert liv.man måste vara annat än just morsa och farsa ibland.annars slutar det lätt på det där viset.snacka ut om saken..och var lite envis.dottern måste ju sova någon gång.

• bodegapeppe

Japp, sex föder sex. Helt klart. Gör bara inte samma sak som vi. Skaffa ett barn till innan sexlivet har kommit igen, då blir det ÄNNU svårare att få igång det.

• redneck girl

många bara väntar och väntar på att nått ska hända.....men då går det ofta för långt tror då jag.man ska aldrig bara skjuta det åt sidan,och skylla på saker och ting.

• Anonym (Utan sex)

Ja, ni har säkert rätt...

Dottern sover inte i vårt rum. Vissa nätter gör hon det men då kommer hon in från mitt in natten någongång.

Grejen är att jag känner ju själv att jag blir mer sugen precis efter att vi haft sex men så rinner det ut i sanden igen

Jag har innan jag träffat min sambo varit ganska "porrig" av mig o gjorde det mkt "halvgalet" inom sex med min förra kille..
    Märkte när jag träffade sambon att han var mer "plain" och jag la mina lite "porrigare jag" åt sidan och nöjde mig med att det var lite lugnare med honom..
    Har väl aldrig varit riktigt nöjd med det men annat har övervägt så det har varit rätt ok ändå!

Nu känns det knappt som att jag känner hans kropp längre och han känner inte min...
    De få ggr vi har sex så tar det ganska lång tid innan han blir tillräckligt hård att vi kan ha sex o sånt får mitt självförtroende att dala ordentligt. Känns inte som att han ser mig som sexig längre efter att vi fått barn..
    Inte för att det ska spela så stor roll men jag har efter förlossningen varit noggrann med mig själv och är mer i form nu än innan + att jag inte skiter i hur jag ser ut så det där tror jag inte det beror på...

Jag har lite försiktigt tagit upp det och då säger han hela tiden "ja, men det är ju för att vi är så trötta". Visst är vi men jag tycker inte vi kan skylla på det nu 2 år efter!
    På jobbet har jag många manliga kollegor som har småbarn o där gnälls det ordentligt att det är just kvinnan som aldrig vill..
    Här verkar det vara tvärtom o jag börjar snart att inte känna mig som en kvinna

Ska nog försöka ta ett ordentligt snack o så får vi väl "tvinga oss" att ha sex ibland o se om det genererar i mer!
    Fattar inte riktigt vad det är med mig bara för jag känner mig nästan blyg mot honom på det området nu..
    Vill dessutom ha ett syskon snart men vill så gärna komma igång med sexlivet innan för jag tror liksom någon skrev här att det bara blir ännu sämre om man inte kommer igång innan..

Har sån ångest över detta varje dag. Blir besvärad om vi kollar på en film där de har sex tillsammans med sambon för då blir det bara en påminnelse att vi inte gör det.
    Får även jätteångest när jag hör andra småbarnsföräldrar som sexar till det flera ggr i v..
    Känns som en omöjlighet just nu men jag e väl bara deppig hoppas jag...

• Anonym (Prata)
    Anonym (Utan sex) skrev 2010-04-21 15:14:59 följande:
    Ja, ni har säkert rätt... Dottern sover inte i vårt rum. Vissa nätter gör hon det men då kommer hon in från mitt in natten någongång. Grejen är att jag känner ju själv att jag blir mer sugen precis efter att vi haft sex men så rinner det ut i sanden igen Jag har innan jag träffat min sambo varit ganska "porrig" av mig o gjorde det mkt "halvgalet" inom sex med min förra kille.. Märkte när jag träffade sambon att han var mer "plain" och jag la mina lite "porrigare jag" åt sidan och nöjde mig med att det var lite lugnare med honom.. Har väl aldrig varit riktigt nöjd med det men annat har övervägt så det har varit rätt ok ändå! Nu känns det knappt som att jag känner hans kropp längre och han känner inte min... De få ggr vi har sex så tar det ganska lång tid innan han blir tillräckligt hård att vi kan ha sex o sånt får mitt självförtroende att dala ordentligt. Känns inte som att han ser mig som sexig längre efter att vi fått barn.. Inte för att det ska spela så stor roll men jag har efter förlossningen varit noggrann med mig själv och är mer i form nu än innan + att jag inte skiter i hur jag ser ut så det där tror jag inte det beror på... Jag har lite försiktigt tagit upp det och då säger han hela tiden "ja, men det är ju för att vi är så trötta". Visst är vi men jag tycker inte vi kan skylla på det nu 2 år efter! På jobbet har jag många manliga kollegor som har småbarn o där gnälls det ordentligt att det är just kvinnan som aldrig vill.. Här verkar det vara tvärtom o jag börjar snart att inte känna mig som en kvinna Ska nog försöka ta ett ordentligt snack o så får vi väl "tvinga oss" att ha sex ibland o se om det genererar i mer! Fattar inte riktigt vad det är med mig bara för jag känner mig nästan blyg mot honom på det området nu.. Vill dessutom ha ett syskon snart men vill så gärna komma igång med sexlivet innan för jag tror liksom någon skrev här att det bara blir ännu sämre om man inte kommer igång innan.. Har sån ångest över detta varje dag. Blir besvärad om vi kollar på en film där de har sex tillsammans med sambon för då blir det bara en påminnelse att vi inte gör det. Får även jätteångest när jag hör andra småbarnsföräldrar som sexar till det flera ggr i v.. Känns som en omöjlighet just nu men jag e väl bara deppig hoppas jag...
    Jag var i samma sits som dig.

Man tror att det är nått fel på en då partnern inte vill och bara säger att de är trötta.
    Jag tror det skulle kunna vara bra att gå i familjeterapi, eller nått.

Det skulle jag tvinga min man till om vi skulle hamna i samma sits på nytt.

Jag vet att jag var otrogen mot min man pga av att jag inte fick det jag sökte hemma. Han ville aldrig ha sex med mig. Man började tänka på att det är nått fel på en att han inte blir sexuelt atraherad av en mera.
    Då en kolega till mig då visade alla känslor han hadde för mig och nästan dagligen sa åt mig att jag var så sexig m.m gick det som det gick.

Min man förstor varför jag gjorde som jag gjorde. Men man skulle kanske ha kunnat undvika hela otoheten genom att i tid gått och pratat med någon/ pratat själv.
    Min man ville dock inte höra på mig innan det som hänt hände. Jag tror han inte förstod hur viktigt det var för mig innan jag var otrogen.

Låt inte detta gå så lång som vi gjorde gör nått åt saken, få din kille att fatta innan det är för sent.
Svar på tråden Vi kommer inte igång med sexlivet. Får panik snart!!