Vi kommer inte igång med sexlivet. Får panik snart!!
Vi fick en dotter för ca 2 år sen och hade sex första gången ca 4 mån efter förlossningen. Tänkte då att vi skulle sätta igång men dottern hade och har fortfarande lite sömnsvårigheter och vårt förhållande har tärts lite pga det.
Jag har varit så sjukligt trött av alla sömnlösa nätter och även min sambo har varit trött..
Har försökt komma igång med sexet men det blir liksom bara en gång och sen går det flera månade mellan
Tragiskt, men utan att överdriva så har vi väl haft sex 10 ggr på 2 år kanske vilket räknas som ett "sex-löst" förhållande enligt "experter".
Vi får till det de ggr vi har barnvakt (typ 3 ggr har det hänt) och vi får ligga själva och sova ut på morgonen..
Någon enstaka gång när dottern sovit hemma har det blivit oxå...
Varje gång vi har sex så känns det väldigt bra o jag tänker då att "nu, nu så ska vi sätta igång igen".. men så går tiden o så blir det inget..
Har gått så långt nu att jag är rädd för att ta intiativet med risk för att bli avvisad..
Tycker nämligen att det verkar va min sambo som är den som är minst intresserad. Ibland så närmar jag mig på kvällen men han pussar mig då lite kamratligt o säger god natt vilket gör att det inte direkt känns aktuellt att fortsätta..
Vi e lite dåliga på att prata om sånt här men nu börjar jag få panik..
Vi hade sex väldigt ofta (flera ggr/v) innan dottern kom och jag tycker egentligen att det är jättevikigt. Är rädd att vårt förhållande går åt skogen tillslut om vi inte börjar ha sex. Saknar det jättemkt och vill att det ska bli en natrurlig del i vårt liv igen.. Nu känns det mest som en jobbig sak..
Någon som varit i denna sitsen o vad ska man göra?