• Surfergirl1

Bra dagis i Kristianstad-Tollarp?

Hej!

Min flicka på 3 år har nu gått på ett dagis i 4 månader, nyinflyttade, där hon inte trivs. Hon leker alltid ensam, är inte med i gruppen, får aldrig leka med cyklarna mm. Hon älskar annars barn och att leka med dem speciellt äldre flickor. På hennes nya dagis finns ett tjejgäng och min flicka får inte vara med. Hon är ledsen över att alltid leka ensam och vill inte gå till dagis! Det är mycket bråk och skrik generellt vid hämtning och lämning så nu har jag fått nog.

Jag letar nu efter ett lugnt trevligt dagis i Kristianstad eller Tollarps trakten, finns det något som du skulle rekomendera och finns det något dagis du själv har dålig erfarenhet av?

Hur har du gjort när ditt barn farit illa på dagis? Bytt eller låtit barnet stanna kvar?

Hoppas på bra tips och råd!!!!!!

• Svar på tråden Bra dagis i Kristianstad-Tollarp?
  • Surfergirl1

Tack för svaret, jag ska kontakta dem!!!

• EllaCoco

Ring till olika förskolor i den trakten och fråga om ni kan få komma och titta. Då ser du ju också hur din dotter reagerar på de olika förskolorna.

• Solglimtar

Simförskolan Sally!

Där gick vår son sitt första dagis-år, men vi flytttade och var tyvärr tvungna att byta dagis vilket jag fortfarande är ledsen för.
    Han trivdes verkligen där och vi med personalen.
    Den är "Montessori-inspirerad" och personalen är fantastiskt trevlig, miljön strukturerad & atmosfären väldigt mjuk & behaglig tycker jag.

• Emmelina1976

Kan starkt rekommendera min dotters dagis "Vildrikets förskola". Det ligger uppe på näsby, vid högskolan och är ett privat dagis där de är ute nästan  hela dagarna. Eftersom det är ganska nyöppnat är det ännu så länge ganska få barn och mycket personal. Min dotter trivs super. Många nya också så det är nog inte svårt att komma in i gruppen som ny. Eftersom det är ett typ "ur och skur" dagis är barnen ute i princip hela dagarna så det måste man dock vara beredd på. Men de har ju såklart lokaler och är inne också emellanåt.

• Strawberry

Jag jobbar inom samma rektorsområde som Tollarp. Det finns en del dagis i tollarp...men de jag hört bra om är Snödroppen o Västra Vram

• Kickan90
    Emmelina1976 skrev 2010-05-03 19:38:16 följande:
    Kan starkt rekommendera min dotters dagis "Vildrikets förskola". Det ligger uppe på näsby, vid högskolan och är ett privat dagis där de är ute nästan  hela dagarna. Eftersom det är ganska nyöppnat är det ännu så länge ganska få barn och mycket personal. Min dotter trivs super. Många nya också så det är nog inte svårt att komma in i gruppen som ny. Eftersom det är ett typ "ur och skur" dagis är barnen ute i princip hela dagarna så det måste man dock vara beredd på. Men de har ju såklart lokaler och är inne också emellanåt.
    ååh den förskolan har vi tänkt på. Vi har inga barn men planerar lite :)
    Det är jätte bra att det finns ett dagis nära högskolan speciellt när den blivande pappan går där och ev jag senare :)

Men jag hoppas att Ts hittar ett bra dagis till sin lilla flicka :D
Svar på tråden Bra dagis i Kristianstad-Tollarp?