• mizzvictory

Sovpåse

Är det någon som har tips på vart man kan köpa en sån sovpåse, pyjamas fast med snöre nedtill som man drar ihop?!

• Svar på tråden Sovpåse
  • 071001

Som jag letade efter såna för ett tag sen! Vet att Liten Jag har en modell. Märket säljs bla på nätet men även i vissa butiker.

• nian74

Ikea har en tjockare typ av sovpåse med dragkedja. Den har man istället för täcke så slipper man vara orolig för att täcket ska hamna över ansiktet eller att bebben sparkar det av sig.
    Jag använder såna till min bebis, har en långärmad body under bara. Kostar bara 100 kr och är kanon.

• mizzvictory
    IsaCMoJs skrev 2010-04-22 06:18:24 följande:
    www.mykidoo.se har en supersöt (säg till om du vill ha rabattkod!!)
    Nää men gud så söt! Hur mycket rabatt är det på den då?
  • beby01

Passar på att fråga er en sak =) Jag ska ha en juli bebis ska jag ha sovpåse det e ju ganska varmt, räcker det inte med bara pyjamas?
    Sovpåsar är ju ganska dyra....

• IsaCMoJs
    mizzvictory skrev 2010-04-22 10:40:41 följande:
    Nää men gud så söt! Hur mycket rabatt är det på den då?
    Det är 10% rabatt
    Mamma till Moa 081216
  • januaribebis09
    beby01 skrev 2010-04-22 11:08:25 följande:
    Passar på att fråga er en sak =) Jag ska ha en juli bebis ska jag ha sovpåse det e ju ganska varmt, räcker det inte med bara pyjamas? Sovpåsar är ju ganska dyra....
    Hej,
    De sovpåsar som Grobag har finns i olika tjocklek. Den vanligaste som är 2,5 tog passar för året runt bruk i Sverige. Passar rumstemperaturer på mellan 16 och 21. Om man har det varmare kan man köpa 1.0 togs tjocklek istället. Om man köper en 2,5 tog och det är varmt behöver man inte klä på barnet något under. Annars har man t ex en body under.
    Klart man kan välja att ha pyjamas istället men fördelarna överväger ett dyrt pris tycker jag. Barnet har jämn sovtemperatur hela tiden och därmed färre uppvak på natten. Dessutom minskar sovpåse risken för plötslig spädbarnsdöd eftersom barnet inte kan få täcket över huvudet. 
    Sovpåse är enormt populärt i Europa och fler och fler i Sverige börjar upptäcka fördelarna med sovpåse också. Jag har använt sovpåse på min son sedan han föddes och han är nu 15 månader och använder det fortfarande. Jag tycker det är världens bästa produkt.
  • J Anttila

Jag gjorde helt enkelt så att jag köpte nattlinne för lite störe barn, och syde om dem lite. Hade tur att hitta bla, på kaphal och lindex. Tyvärr så finns det inte så många neutrala färger på sådana.
    Annars så har nameit, sådana. Det hadde allafall ett stort utbud för två år sedan.
    Finns på Linuslott.com

ERIK Mammas lill hjärta
Svar på tråden Sovpåse