Precis fått diagnosen borderline.. Någon med erfarenhet?
Hej!
Jag var idag hos min psykolog och skulle få besked av resultatet av min utredning som vi gjort det visade att jag lider av borderline.. jag har nånstans inom mig vetat att jag haft det men aldrig fått det bekärftat såhär.. Nu känner jag mig alldeles förtvivlad nästan "störd" sjuk i huvet för jag fått det.. Är det alltså det här som följt med mig så länge i mitt liv ? Är det de här jag väntat på att få höra i flera års tid.. att jag lider av detta.. det får mig att villja dö mår så dåligt just nu vet inte vart jag ska ta vägen.. Känns som det blev värre nu när ja fått veta detta att jag kommer gå med detta i mitt liv i flera år till jag ska börja DBT om typ 2 veckor va ska jagg göra innan dess?? Äter anti depp som inte hjällper på mig har så mkt ångest inom mig och mår så dåligt över detta.. .
Jag ställer mig frågan hur mina anhöriga står ut med mig hur ska jag stå ut med mig själv eller min sambo? Han kommer ju lämna mig så paranoid som jag är och sakerj ag får för mig.. varför känns det som om denna diagnos gjort så jag känner mig så ensam i detta att ingen förtjänar att leva med mig och mian humörsvägningar och inbillade seperatione och ångest.. jag känenr att jag lika gärna kan försvinna så får alla lugn och ro .. orkar inte dras med detta en sekund till!!!
Någon som känner igen sig?? Ville bara skriva av mig har ingen att prata med ingen som förstår.. är så ledsen...