• blinkk

sömn dagtid, bebis 4-6 månader

Hej! Hur mycket sover era bebisar som är runt 4-6-månader på dagtid? Och ungefär vid vilken tid tar han/hon tar sina sovstunder?

• Svar på tråden sömn dagtid, bebis 4-6 månader
  • Wizz

Har en som är 4½ månad. Sover till 6-7 på morgonen, äter och somnar om. Vaknar för dagen vid 10-10.30. Tar första tuppluren på ca ½-1 timme vid 12-13. Sover en sväng igen, ca ½ timme vid 17-18 och sen en gång till, ca 1 timme, vid 19-20. Somnar för natten vid 22, sover till 6-7 och så rullar det på.

• Jojjo

Min tjej blir 6 månader på fredag. Hon har dock sovit ungefär lika i drygt en månad. Hon sover ca 4 timmar per dag fördelat på 3 gånger
    9-10, 13-14.30 och 16.30-17.15. Sista passet äe hon lite svårsövd nu men behöver ändå sova en stund, annars orkar hon inte till kvällen, somnar för natten ca 19.30-20.

• Jojjo

Hon vaknar för morgonen ca 06.30 av storebror kan jag tillägga.

• Jola

Vår kille är 4,5 månad och vaknar på morgonen mellan 6-7 tiden, är vaken en stund och somnar igen vid 8.30-9 tiden och sover någon halvtimma, är vaken en stund, somnar igen mellan 12-12,30 och här kan har sova allt från någon halvtimma till flera timmar, det är olika men han brukar sova igen en kort stund vid 16 tiden och sedan somna för natten mellan 18-18.30. Han vaknar och äter en eller två gånger på natten och.

• Ankeninni
    Jola skrev 2010-04-21 19:28:34 följande:
    Vår kille är 4,5 månad och vaknar på morgonen mellan 6-7 tiden, är vaken en stund och somnar igen vid 8.30-9 tiden och sover någon halvtimma, är vaken en stund, somnar igen mellan 12-12,30 och här kan har sova allt från någon halvtimma till flera timmar, det är olika men han brukar sova igen en kort stund vid 16 tiden och sedan somna för natten mellan 18-18.30. Han vaknar och äter en eller två gånger på natten och.
    Jag skulle vilja säga att min tjejs dygn ser nästan exakt likadant ut, förutom att hon sover till 7-8 och somnar 19-20 istället.
  • Ankeninni

...och hon är också 4,5 månad gammal.

• binchy

Min 5månaders tjej vaknar kl. 8 och sen sover hon från ca 10-11.30, sen igen 13-14.30, 16.30 - 17.30 och sen somnar för natten vid 20.00
    Men hon kan ha vissa perioder (som idag) då hon i princip bara vill sova, äta och sova igen.

• denlillablå

Vår tjej på 4,5 månad vaknar vanligen kl 6, sover ca kl 8-9.30, 12-14 och ca 15-16 (sista vilan är väldigt "cirka", ibland somnar hon när vi vill och ibland inte ). Somnar sedan för natten kl 19.

• xSundanceKid

Min son på snart 5 månader vaknar kl 8 på morgonen. Sover sen mellan 13-15 och sen somnar han för natten mellan 20 tiden.

Han sover väldigt lite om dagarna, men antar att han får den sömnen han behöver under nätterna.

• Miss Cee

Sover ca 20-06 med några uppvak för mat.

Dagtid sover han en gång på förmiddagen (oftast 9-11) och en gång på eftermiddagen (oftast 14-16).

• sahara sahara

Hon vaknar oftast mellan åtta och halv nio på morgonen, och tar sen en förmiddagslur mellan cirka 10 och 12. Eftermiddagsluren är lite olika, men oftast cirka 13-16. Sen somnar hon för natten mellan sju och åtta på kvällen.

Hon är fem månader.

Do something scary - the payoff is awesome!
  • 20160804

Min kille sover 6 ggr/dag ca 1h åt gången och 12h/ natt. Han sover 18h dygn och är 5 månader :-/ känns ju sådär när jag läser ert. Jag är rädd och undrar varför han är så trött, men BVC säger att det är olika.. Men ja, känns helknas när ingen annans bebis sover så mycket.

• lillefröe
    NannaL skrev 2016-01-05 19:41:33 följande:

Min kille sover 6 ggr/dag ca 1h åt gången och 12h/ natt. Han sover 18h dygn och är 5 månader :-/ känns ju sådär när jag läser ert. Jag är rädd och undrar varför han är så trött, men BVC säger att det är olika.. Men ja, känns helknas när ingen annans bebis sover så mycket.

Min tjej som är 5 månader sover 17 h ca, varav 12 är på natten. 

Tänker att dom är i en ganska stor utvecklingsfas just kring 5 månader och då kan det behövas mer sömn emellanåt. 

• lillefröe
    NannaL skrev 2016-01-05 22:01:07 följande:

Tack underbara du för snabbt svar <3 Vill gr dig en stor fet kram!!!

OskyldigHjärta
  • Sommar15

Det där med sömn är så himla olika! Min lilla tjej, 4,5 mån, sover inte hela nätter och sover bara nån timme drygt totalt på hela dagen (ca 3x30 min) så hon sover väldigt lite. Allt är normalt :) se det som en bonus att du kan få mycket gjort ;)

• Ringens
    Hej. min är 4 månader och sover kanske 15 timmar :) Och nu har han börjat sova lite längre på natten oxå.. Så skönt. Innan har han inte märkt någon skillnad på dygnsrytmen direkt ;)
Svar på tråden sömn dagtid, bebis 4-6 månader