present till Gudmor på dopet?
Brukar man ge sitt barns Gudmor en present på dopet?
Brukar man ge sitt barns Gudmor en present på dopet?
Det är nog inte så vanligt att man gör det.
När sonen döptes för snart 15 år sedan fick inte gudmor eller gudfar något.
När jag och min man blev gudmor och gudfar till våra gudbarn fick vi vackra kort i silverramar på våra gudbarn. SJälvklart blev vi jätte glada av dessa fina kort.
Så när vi kommer döpa våran kommande dotter i sensommaren så kommer gudmor och gudfar få en gåva/presentav oss. Men vi har inte bestämt oss än för vad. Nu har de redan fått fina 3D/4D bilder på deras kommande guddotter.
Jag beställde ett personligt halsband till min sons gudmor som det står GUDMOR och sonens namn på.... Ett kul minne...
Jag har två gudbarn och har inte fått några presenter. Tycker det är en ära i sig och har inte ens tänkt tanken på att jag skulle fått något. Det är ju jag som gett dem presenter. Barnen alltså.
De har fått en present redan - förtroendet att vara faddrar för barnet.
Kolla in sidan lovetags.se... Jätte mycke fint och hon som har sidan är jätte bra att ha att göra med... Jag designade ett eget smycke och bollade idéer fram och tillbaka med henne....
Har två gudbarn och har inte fått någon present... Inget som jag ens tänkt på eller förväntat mig heller! Jag har varit tillräckligt glad över att få äran att bli gudmor! Du behöver absolut inte ge något men det är säkerligen uppskattat och kul för gudmor/far om du gör det!
vi har inte gett presenter till barnens faddrar
Min syster är min dotters gudmor.
Vi gav henne en ram som det fick plats två bilder i (en sk dubbelram).
På den ena sidan så satte vi in ett jättefint kort på min dotter och min syster som jag tog i smyg på de två medans de mös tillsammans i soffan.
På den andra sidan så klistrade jag in mitt tal som jag hade på dopet om varför hon just blev vald till gudmor osv.
Det blev en jätteuppskattad present!