• Wry

Bästa sajten för lägenhetsbyte?

Ni som fått bytt lägenhet på bytessajt, kan ni tipsa om vilka sidor som är bäst? Eller som är mest välbesökta/ har mest positiv respons?

Jag försöker byta från Göteborg till Stockholm, liten lägenhet mot större. Finns det nån bytessajt som är särskilt bra för byten mellan två städer? Har annonserat på blocket, lägenhetsbyte.se och BjörnsBytare. Har någon bra erfarenheter från de sajterna med denna typ av byte?

Alla tips är välkomna!

• Svar på tråden Bästa sajten för lägenhetsbyte?
  • Saaaraa

På lägenhetsbyte.se fick vi väldigt ofta många byten, främst triangelbyten som var svåra att få alla tre att tacka ja på. Det hände ändå att det funkade en del gånger. Några direktbyten också. Vi hade ändå en lägenhet som var ganska svår att byta bort mot en som vi behövde (1 på 20 kvm - stor trea.). Med lite bilder och positiv information blir det nog ännu lättare. Är positiv till den siten och betalade endast en månadsavgift trots att jag var i många månader. Varje månad stod det att jag betalat fast jag inte gjort det. 

Det blev dock aldrig något byte eftersom att vi hittade bostad på annat håll.
  • Wry

Tack för svar! Fler som har erfarenhetet av lägenhetsbytarsajter?

• Smultron ett

lägenhetsbyte är nog den bästa. Den slår björnsbytare iallafall.
    Men även på lägenhetsbyte går det trögt. Har bara varit och kollat på en lägenhet och den ville vi inte ha.

The world's a better place when it's upside down!
  • zippo03

Hej!
    Det finns även gratis alternativ till de stora bytessidorna som tar betalt.
    De kanske inte har lika många annsonser men det kostar ju inget.
    Det man skall se upp med är att det är aktuella annonser.

Ett bra sida med aktuella annonser är Bostadsbytaren.se
    www.bostadsbytaren.se

• thebear89

Hej!

Det är svårt att byta mellan städer eftersom det kan ta en stund att få igenom bytet. Framförallt om man har höga krav på sin framtida lägenhet.

Jag kan tipsa om en ny bytessajt som är lite enklare än lägenhetsbyte och björnsbytare men med mycket funktioner som hjälper till i bytet.

Den sajten heter Stjärnrum www.stjarnrum.se

• Madmoiselle

Jag har bara testat lägenhetsbyte.se, och jag var helnöjd. Jag betalade bara vid ett tillfälle men minns inte hur länge jag var med, jag tror det var en månad. Jag bytte lägenhet via dem i alla fall. Jag måste ha gått på 15 visningar, men då sökte jag väldigt aktivt och tog själv kontakt med många. Någon nämnde att det var svårt att få till triangelbyte, men man måste inte söka på triangelbyten. Själv bytte jag med en annan tjej, dvs vi var bara två stycken.

• Ninaskutt

genhetsbyte.se ska man se upp med. Gav verkligen ingenting, men det mest alarmerande är att de fortsätter skicka fakturor trots att man sagt upp sitt abonnemang. På "kundtjänsten" (chatt enda alternativet) är de snäsiga och säger att det inte är så konstigt att fakturor skickas ut då "dygnet har 24 timmar". Lite konstigt eftersom jag sat upp två gånger i god tid, -mer än tre veckor innan utgången månad. Undvik denna sida, välj annan!

Svar på tråden Bästa sajten för lägenhetsbyte?