• F88a

Ständigt hungrig!

Hej!

jag går in i v 13 imorgon och har haft ganska mycke problem med illamående, vilket gör att jag inte kan äta så mycke anant än flytande vissa dagar.

men de dagar de går bra att äta mat, så  äter å äter jag men blir aldrig mätt!!

någon som har samma problem eller nått bra tips?!
    blir snart galen av att vara hungrig hela tiden, vilket även gör att jag känner mig illamående av hunger.

• Svar på tråden Ständigt hungrig!
  • Syth

Under min grav var jag också hungrig konstant, det var jätte jobbigt! Om du ska småäta, försök äta sådant som är hälsosamt. Jag hade alltid med mig solrosfrön och pumpafrön i väskan, det åt jag när jag visste att det inte var verklig hunger utan mera "gravid hunger" som gjorde att jag ville ha mat. Eller frukt. Men är man illamående är det ju svårt, då fungerar ofta bara en viss maträtt lr typ av mat....

• skrållan1978
    räcker upp handen=)   vart vrålhungrig sen dag 1 i grav, och knappt mått illa alls, äter massor o jämt typ, är i vecka 13 nu=)
  • Syth

Kan tillägga att jag just fått reda på att jag väntar barn igen, vilket förklarar mina många mellanmål och late-night snacks på sistone. Blir väl samma historia igen den här gången!

• SuperDanil

ja för fan. snart genomgått 2 graviditeter och varit hungrig hela tiden med båda
     och jag har ätit därefter också

jag tycker att du ska tänka på att äta ordentligt så att du blir mätt. då kanske det inte blir så många gånger istället för att äta lite då och lite då gör det nog det hela värre och det är iaf sämre för tänderna...
    men visst i början när man är lite illamående så kanske man måste äta lite och hela tiden men har man tur går illamåendet över
    din kropp gör just nu det som behövs så lyssna på den

drick mycket vatten, ät gott och kom iväg på någon promenad då och då. man lever bara en gång

• TessJH

Jag är super hungrig hela tiden. Så jag har ätit mig mätt. Men då har magen sagt i från, eller snarare tarmarna. Vi är ovänner just nu. Men BM sa att jag ska äta mindre och oftare, mkt fullkorn. MKT vatten. Så nu försöker jag lära mig äta... V9(8+1) idag.

BF 30 nov 2010
  • Leiben

jag är också skithungrig nu. och jämt! det ger ångest att proppa i sig samtidigt som jag inte kan låta bli. känner mig redan fet och svulstig pg a svullen mage och så. suck!

• Noom
    Leiben skrev 2010-04-22 23:10:49 följande:
    jag är också skithungrig nu. och jämt! det ger ångest att proppa i sig samtidigt som jag inte kan låta bli. känner mig redan fet och svulstig pg a svullen mage och så. suck!
    You and me both!
    Hoppas att det blir bättre om ett tag :)
  • Mållgan

Ja, det är nog inget annat att göra än att just.. äta. Men försök äta sånt med mycket fibrer och fullkorn, det håller en mättare längre än snabba kolhydrater som socker, vitt bröd osv.

• F88a

tack för tips! och skönt att de är fler som har samma problem :)

igår och idag på jobbet, har jag gått runt med pumpafrön i fickan och småknaprat på när hungern börjar komma.
    försöker också dricka mycke vatten.

men fram tills för ett par dagar sen har jag verkligen inte kunnat äta mat, har kännt avsmak för all lagad mat. men nu har de funkat bra några dagar så jag hoppas de håller i sig så!

• jomi

Undrar med....när ni småäter VAD äter ni?
    Jag har avsmak för ALL mat och banan,äpple,morot börjar bli tjatigt.....
    orkar inte tänka själv *suck*

Längtar.....
  • Syth

jomi: har du testat med såna frukostkex med marmelad på? Inte det hälsosammaste men det slank alltid ner när jag tyckte annat var äckligt

• F88a

jag brukar äta smörgåsrån, fil, blåbärssoppa.. de är de som går ner men speciellt mätt blir man inte..

• lillgarden

förstår dig! Dagar då man inte mår illa går man och äter hela tiden och är hungrig hela tiden!

Kommer ju bli lika stor denna gången som sist känns det som... :(

Svar på tråden Ständigt hungrig!